Bukefalos 28 år!

Nedkissad säng...

smirk

Trådstartare
Jag har fått en nästan ny resårmadrass i gästrummet nerkissad av katterna.
Minst tre stora pölar som hade torkat in ordentligt innan jag upptäckte dem.
Det låg inga sängkläder eller bäddmadrass på som kunde ta emot det värsta.

Hjälp! Det luktar verkligen inte trevligt trots att jag har tvättat med möbelshampo och massor av vatten.
Tips mottages tacksamt!
// Smirk
 
Sv: Nedkissad säng...

Usch vad tråkigt!

Kasta ut madrassen och köp en ny, jag tror inte det går att få bort lukten.
 
Sv: Nedkissad säng...

Alsolsprit neutraliserar en del av doften , sedan grönsåpa och vatten.
Aldrig kemakailer typ klorin etc det gör det bara värre.

Har haft en sådan katt som demostrativkissade i sängen= inte roligt!!!!
 
Sv: Nedkissad säng...

Jag har hört att galltvål är bra på att ta bort otrevliga lukter (används med fördel till burrengöring mm). Kanske något att testa?

Själv har jag desperat provat allt från utspädd ättika i sprayflaska, "antidoftspray", fönsterputs och Yes, utan vidare resultat än att min säng numera doftar slemmiga rengöringsmedel lite mer än den luktar inkontinent katt.

Tar själv tacksamt emot mirakelkurer...
 
Sv: Nedkissad säng...

Jag har inte testat själv, men ättiksprit sägs ta bort lukten. Det finns även medel som ska neutralisera doften OdourStop, PissOff och Stink Remover. Talande namn :D
Det enda jag testat (dock på golv) och som funkade över förväntat är Prefect rengöringsmedel. Nu var det många år sen jag köpte det, men då fanns det på vanliga större mataffärer (tror jag köpe mitt på Coop Forum) och finns både rinnande och i mitt fall som pulver man blandar ut i vatten. Men som sagt, jag är osäker på funktionaliteten på textil. Där har jag mest hört om ättiksprit.

Lycka till!!

Edit: Såg att nån rekomenderade en spray som är mot fotsvett, dvs köps på skoaffärer t.ex Det kanske kan vara nått?
 
Senast ändrad:
Sv: Nedkissad säng...

Pissoff är förvånansvärt effektiv. Har med lavendeldoft. Du kan tvätta lakan och sådan så att katten inte går dit igen ( i teorin då...)
 

Liknande trådar

Hemmet Hjälp! Det är päls på mina nytvättade sängkläder! Hur får jag bort den på ett effektivt sätt? Jag har tre katter som gärna uppehåller...
2
Svar
34
· Visningar
1 827
Senast: Bufera
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 498
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·
Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
6 136
Senast: Riru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp