nedtypning av släp

Det är inte så svårt. Byt till klenare däck, då får du ner lastvikten på släpet. Besiktiga släpet sedan med de klenare däcken på och när du gjort det så kan du byta till ordinarie däck igen.
/ Blues
 
Det är ingen bra ide. Då kör du ju inte lagligt när du bytt tillbaka däck. Det finns de som gjort så som blivit stoppade av polisen och fått föreläggande om ny besiktning.

Förändringen som görs inför besiktningen måste vara permanent!
 
Vad jag har hört så är det inte olagligt att köra med ordinarie däck men du får inte lasta lika mycket om du typat ner transporten. Men för att typa ner transporten så måste du ha ''sämre'' däck på vilket i sin tur gör att du får ner lastvikten på transporten.
Jag har pratat med däckfirman som hjälpte mig o typa ner en transport som jag hade. Har även pratat med besiktningen och ingen har sagt att man inte får köra med ordinare däck på efter nedtypning. Det är ju bätre att köra med ordinarie däck på transporten för de håller bättre./ Blues
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 095
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
730
Hästmänniskan Hej, Jag ska köra upp för BE-körkort och måste hyra ett släp som är tillräckligt tungt men som jag ändå kan köra till provet med min...
Svar
13
· Visningar
1 554
Senast: fio
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
287
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp