Nej! Nu räcker det med! Tips om bomlöst tack!

Sv: Nej! Nu räcker det med! Tips om bomlöst tack!

Antar att det är en annan form av paneler barefoot har :-P

Western modellen av freemax har jag inte kunnat hitta mkt om.
På den är varken framvalv/fork eller fästen för stigläder/fendrar flyttbara.
Den känns dessutom väldigt stabil. Glider inget i sidled och känns som en "vanlig" sadel att rida i :-).


Tur att Liten finns som kan hjälpa :-D
 
Sv: Nej! Nu räcker det med! Tips om bomlöst tack!

Ja, alla bomlösa har väl paneler i någon form. Men för att slippa pad, måste de vara av det rejälare slaget.
Jag skulle råda till att åtminstone ha en vanlig westernpad även under Freemax westernmodell.

Äsch, jag är bara nörd; gick sadelmakeri på gymnasiet och har lite svårt att hålla tyst ibland :angel:. Proffs är jag faktiskt inte.
 
Sv: Nej! Nu räcker det med! Tips om bomlöst tack!

Bra att vara nörd ibland :D

Ja jag har en westernpad nu, väntar en grandeur pad från Stall Vr*, hoppas den kommer snart =)

Men som sagt TS så kolla runt hos återförsäljare, ta hem och prova med =)
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 133
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 515
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 782
Senast: Juli0a
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 043
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp