NEVELE PRIDE

Sv: NEVELE PRIDE

Nevele Clown kommer från ett ställe som heter Nevele Acres och jag har för mig att det är därifrån Nevele Pride kommer. Vill du läsa mer om stammen och inte hittar det du söker på ww.atg.se (Sök sportinfo) så kan du kolla på www.allbreedpedigree.com Där finns nästan alla hästar med. Långt bakåt i tiden kan man söka. Jättekul.
 
Sv: NEVELE PRIDE

Nä, vi kom väl fram till att de kom från samma uppfödare? :D
 
Sv: NEVELE PRIDE

Att de har samma uppfödare är uteslutet.
Nevele Prides uppfödare hette Mr. & Mrs. Edward C. Quin, PA.

Ägaren till Nevelehästarna namngav hästarna han födde upp och de han köpte efter sin hotellkedja, Nevele Hotels. Hotellen i sin tur hette så för att han hade elva barn. (Eleven blir Nevele baklänges)
Den korrekta ägarbilden var under hästens tävlingstid: Nevele Acres, Ellenville, NY and Louis Resnick, Monticello, NY
Tränare och körsven: Stanley Dancer, skötare: Andy Murphy, och tidvis även Hasse "Skåning" Nilsson.

(Nej, jag har inte läst hela tråden)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Re: NEVELE PRIDE

Och inom travet har ALLA rätt.

Så igentligen hade NP elva ägare som hade varsina elva barn.
Samtliga barn startade en restaurangkedja som hette Eleven...

:D:D

AM

Nej nej nej, HOTELLkedja var det väl ändå? :D

För övrigt har vi en valack med NP som morfarsfar, Hoot Mon som far till både mormorsfar och farmorsfar samt Tibur som farfar, finns absolut inget ont i den hästen på något sätt. Förutom när han möter en tänkbar rival som kan tänkas titta lite för mycket på hans märrar, då tar det hus i helvetet men ja, det kallar jag naturlig "ondska" :D
 
Senast ändrad:
Sv: NEVELE PRIDE

Jag var inte helt säker eftersom min källa är Min Häst och jag läste serien om NP samt faktaartikeln som de publicerat för några år sedan. Det var ett tag sedan jag läste dem så jag var inte säker på att jag kom ihåg rätt. :) Kul att minnet inte är fullt så taskigt som jag trodde. :D:rofl:
 
Sv: NEVELE PRIDE

Jag var inte helt säker eftersom min källa är Min Häst och jag läste serien om NP samt faktaartikeln som de publicerat för några år sedan. Det var ett tag sedan jag läste dem så jag var inte säker på att jag kom ihåg rätt. :) Kul att minnet inte är fullt så taskigt som jag trodde. :D:rofl:

Det förekommer olika dödsdatum har jag sett, 1993 har de dock gemensamt som årtal. Jag har nu mejlat "min statistikguru" och bett dem kontrollera och ändra sina uppgifter om att han dog år 1999.
 
Sv: NEVELE PRIDE

Kul att se. :D

Han är ju farfars far till min häst. :)
 
Sv: NEVELE PRIDE

:) Hur ser hennes stam ut för övrigt?

//Nyfiken fetant
 
Sv: NEVELE PRIDE

Min förra häst som jag sålde i våras var ue Nevele Pride. Sweet är en häst med mycket energi och ork men en riktig "kärring". Hon har ganska låg rang och därför gjorde hon inga dumheter direkt mot en men var riktigt grinig stundtals. Däremot gjorde hon"fuck you" bakom ryggen på en när man hade gått förbi henne eller passerat hennes box. Man kunde inte tvinga henne att göra saker men med envishet och övertalning gick hon med på det mesta. Sweet är e: Active Bowler u: Sweet Tooth ue: NP.
 
Sv: NEVELE PRIDE

:)Hejsan. :)
Nevele Pride är min hästs
farfar. :)
Här är några bilder på honom.
www.xoya.bloggagratis.se
Undrar i fall det är någon som har
eller vet något om Nevele Prides son Concierge.
Eller vet nån hemsida.
Tack på förhand.
 
Sv: NEVELE PRIDE

Min förra häst va barnbarn till Nevele Pride och min nuvarande häst som inte är reggad som travare är oxå släkt med honom på långa vägar.. Barnbarns barn o längre eller nåt.

Förra hästen va Sun Fighter. Far till min sune va My Nevele
 
Sv: NEVELE PRIDE

Min häst har Nevele Pride som farfar och Messerchmitt som pappa och mamma är Barbara Spee
 
Sv: NEVELE PRIDE

Jag va medryttare på en häst förut som hade Nevele Pride som pappa, världens goaste häst, man fick göra vad man ville med honom men han älskade att bocka!

Reagerade bara på en sak när jag satt och läste igenom, har läst hela tråden, det verkar som att samma hästar återkommer på flera ställen i en stamtavla. Ni tror inte att det är inavel eller? För mig låter det i alla fall som att det kan vara inaveln som gjort att hästarna blir svårhanterade. Så vet jag i alla fall att det kan gå om man inavlar på hundar. När ska hingstägarna ta sitt ansvar istället för att bara tänka på intäkterna och bara låta sina hingstar betäcka ett visst antal ston per år?
 

Liknande trådar

Ridning Jag har reagerat på en sak sen jag började använda Equilab vid uteritt. Nämligen att jag skrittar mycket mer än jag tror och travar och...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 119
Senast: Marvin
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
18 037
Senast: TinyWiny
·
Anläggning Står nu inför val av stall/lösdrift och hur jag än vänder och vrider på detta så blir jag inte klokare. Först, lite saker ni behöver...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Senast: spinxx
·
Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 657
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp