"NH-inspirerande" praktik!!

L

Lollo25

\"NH-inspirerande\" praktik!!

Hej alla!!
Jag går nu och läser på ett naturbruksgymnasium, komvux utbilddning hästskötsel.
Har börjat nu i höst och det är jätteskoj! *tips*
Nu har vi pratik v. 45-46, och vi får välja ganska fritt.
EFtersom jag vill lära mig så mycket som möjligt om hästar sett utifrån NH-principer, så skulle jag vilja komma till ett ställe där de tänker "NH" genom både ridning och hantering av sina hästar, på lugnt coh harminskt sett.
Nu är detta kanske lite svårbeskrivligt, men jag vill inte komma till ett "vanligt" stall eller ridskola, där de på traditionellt sätt behandlar hästar. Jag vill komma in på NH-linjen, alltså gärna en praktik hos någon som utbildar hästar genom ledarskapsvöningar osv. Nu finns det många inom Nh:n, en del , från min synvinkel, med grymmare metoder, en del med bättre metoder än andra. Men olika erfarenheter är ju också bra.
Det viktigaste med mina praktikveckor ska ju vara att jag lär mig mycket, och att jag inte får stå och mocka skit hela dagarna (om ni förstår). Jag vill få ut så mycket som möjligt av min praktik tid.
Jag vill gärna ha möjlighet till att ta med min egen häst, om det är går, för ev. hjälp under fritid som t e x helg.
Platsen ska vara i Sverige och med inackorderingsmöjligheter med/utan häst.
Så vet ni några bra platser osv så skriv gärna här eller privat mail.
Skriv gärna om era egna erfarneheter .
Ps: Western intresserar mig också väldigt mycket, men är "jättegrön". Komvinerat westernställe med Nh-tänkande vore det roligaste av allt. D.S

Tack på förhand!
 
Re: \"NH-inspirerande\" praktik!!

Hej. Gå in på nnha.nu där har dom en tränar lista du kanske kan kolla om du får praktisera hos någon där.. el så..

Lycka till
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 171
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Jag har bestämt mig för att skaffa häst innan jag fyller trettio, vilket är om två år (:o:crazy:). Nu funderar jag på hur jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 697
Senast: Lavinia
·
F
Träning Jag har ett trotsigt varmblod sto som är väldigt tjurig och har en egen attityd. Tror själv att jag inte är en så bra ledare för denna...
2
Svar
24
· Visningar
2 345
C
Träning Jag funderade på en sak häromdagen. Jag har alltid benämt mig själv som NH-inriktad i hantering och ridning av hästar. Men så slog...
2
Svar
34
· Visningar
2 455
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp