S

semlis777

hej!
undrar om någon har någon bra sida om där man kan lära sig nh och om hästenskroppsspråk,då jag har blivit väldigt nyfiken på nh. är tacksam för svar. helst sidor m svensktext. mvh lina
 
Jag tror det står en del på www.nnha.nu

...men det är väldigt bra att sitta och läsa gamla trådar på det här forumet också. Då lär man sig MYCKET! :)
 
Sv: Re: nh

special_A skrev:
ursäkta men NH och western hör inte ihop!

Ursäkta men...Jo det hör ihop med western, lika mycket som det har med drysser, hopp eller vad man hålla på med. Det är en teknik så att vilken rid stil man väljer går ihop på en lättare sätt. Även om man vill stanna på marken eller rollstol.

Ja det är många som tror att bara western folk har med NH att göra för det är mest western folk från usa som har kommit up med systemet (inte tekniken sen det har funnits i 100 år) sen har det spridas över världen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
426
Senast: Empalie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
845
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
245
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
213
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp