Bukefalos 28 år!

Ni glömmer väl inte att titta på Insider ikväll 22.00

Läste precis på aftonbladet om flickan som
blev biten av en hund när hon kröp in under
bordet och skulle pussa den...
Kan inte journalister ta sitt ansvar och förklara
att så uppför man sig inte mot hundar. Få
föräldrar att lära sina barn att man rusar inte
fram till främmande hundar, man pussar och kramar
inte hundar, man ber om lov innan man hälsar på
en hund.
Alla hundar är inte aggressiva, en del har instinkter
och handlar naturligt.
Djur är inte människor!!!
 
Säger detsamma...ska försöka klara av det :crazy:

Är personligen lite trött på allt vad "kamphundar" heter... det bits hit och dit och det är ALLTID hundens fel :confused: kanske man kan få lite svar ikväll? *tror inte det* dom vinklar väll som vanligt :angel:
 
Precis, och med tanke på hur Insider tog upp det här med hästpratarna för en tid sedan (man såg ju vilken sida de stod på sas) så tvivlar jag på att kvällens program kommer att främja hundarna, tyvärr. :crazy:
 
Jag blir så arg :mad:på folket som gör så mot hundar och så illa berörd av de stackars hundarna.Men ska försöka se det hela programmet igenom. :cry:
 
Ja,det ska bli spännande att se hur de kommer att vinkla det. Jag hoppas att de vinklas till förmån för hundarna.

Hoppas inte mitt inlägg startar en ny tråd om kamphundarnas vara eller icke vara, men de är verkligen dags att folk får upp ögonen på hur illa dessa hundar behandlas.
 
jag tror jag spelar in det och så får jag höra med er här om jag vågar titta på det :crazy:. har fortfarande mardrömmar efter att ha sett dokumentären om hur de flådde hundar levande... :cry:
 
föräldrar borde verkligen lära ut mer sånt till sina barn.
ungarna som bor i det här området är hundrädda och vi har en hund som gärna hälsar på allt och alla, så han ställer ju sig och tittar på dom, viftar på svansen och har tungan utanför munnen och då börjar barnen att skrika och springer iväg, trots att vår hund är på flera meters avstånd och vi har honom i koppel, när dom gör så så vill han ju springa efter och leka med dom och kan bli nog så svår att hålla.
fast några av dom har vågat klappa honom några gånger, men då har dom först sagt "får vi slå hunden?" :crazy: (men fått svaret "nej, men ni får klappa honom försiktigt och lugnt")
 
Jag brukar inte lägga mig i såna här debatter pga min okunskap. Men så mycket vet jag att det finns andra hundar än pitbull som kan bli "farliga" och bita människor och andra hundar.

Kvinnan (instruktören och författaren) i debatten chockerade mig!
Hur kan hon på fullaste allvar tro att det bara är pitbull som kan bli okontrollerade och farliga hundar. Jackrusselterriern som de nämnde i slutet, tyckte hon inte alls var något att diskuttera eftersom skadorna som den kan ge inte alls blir så stora som APBT. Bullshit!

Självklart kommer det inte att hjälpa om man förbjuder rasen APBT, det blir som den ena kvinnan sa, bara så att de här personerna som ägnar sig åt kamp väljer en ny ras eller blandras.
 
Ja, det är väl inte så himla konstigt att APBT-ägarna inte kommer på kurser eller liknande om instruktörerna har samma åsikt som instruktören i debatten.
 
Jag har också hört från flera håll att APBT inte är välkomna på "vanliga" kurser. Inte så konstigt att många av hundarna blir som de blir då.

Men här i Sthlm så har visst APBT-föreningen speciella kurser med instruktörer som är inriktade på den här typen av hundar och det är ju jätte bra! Ett steg i rätt riktning.
 
Vi har haft en del APBT och blandningar av denna ras på vår klubb. Det är inte helt lätt kan jag säga.

Folk slutar kursen, de är rädda. Ibland finns det anledning men oftast inte. Kanske rasklubben skall själva satsa på utbildning för sina medlemmar om de nu har så svårt att komma med på kurser?
 
Jag tycker Insider gjorde ett bra program. Inga dåliga vinklar eller så. :bow:

Men de kunde som ovan sagt valt en bättre hundinstruktör i debatten. :smirk: Är det bara pitbulls som biter. De enda hundarna jag blivit biten av är Goldens. Och då träffar jag ändå en hel del hundar på både jobbet och när jag figgar på MH. :smirk:

Det är faktiskt inte många brukshundsklubber som tar emot pitbull för kurser och träning.

Mamman i programmet framstod ju inte heller som så vidare hundvan. Hon sa i en mening att hunden siktade mot strupen. Hm!? Hur vet hon det?

Usch, jag är trött och efter programmet även smått irriterad. :( Orkar inte skriva, men det var en hel del som jag irriterade mig på.

En tanke som slog mig under programmets gång var att det kanske är lika bra att förbjuda pitbullen, då man kanske får ett slut på dessa plågsamma fighter. Jag lider med hundarna som måste utsättas för detta.
 
Det vore nog det bästa, men var ska de hitta sina instruktörer?
Ska de utbildas i SBKs regi blir de uppbundna där ett bra tag, så det tar nog tid innan de kan dra igång egna kurser.
 
och först så undrade hon varför APBT ägarna inte g år kurser för att sedan säga att hon inte vill se dem ute på klubbarna... snacka om dubbelmoral? :confused:
 
och mamman : "ja, pappan trodde det var en vanlig, snäll blandrashund". Som om den automatiskt hade varit snäll om den hade varit en blandras typ... :crazy:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Karfitsa
·
Tjatter Sambon och jag hade varit i stan, vi körde förbi ortens affär och handlade. När vi sedan satte oss i bilen och han startade den och...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 258
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp