Ni med 02:orna-regbevis

_carmenzita_

Trådstartare
Har ni fått era regbevis för fjolårets avkommor? Vår är frysmärkt och alla papper är skickade,men inget bevis på att hon är reggad?
 
nej, jag har inte fått nåt än...frysmärkte 18'e mars.....
men jag var o friröntgade i veckan och där fanns han bokförd med tecken o allt...
 
Dom är sega på STC...ändå borde det ju gå fortare nu när det är DNA :( Dom kanske måste anställa fler därborta :crazy:, nån som öppnar påsarna :D
 
Japp...
Vi frysmärkte i februari och alla papper fick jag i slutat på mars. Han finns även "med på internet" :)
 
va!??? det gör INTE min och allt har gått regelrätt till väga,kollade min svägerskas kbl som samtidigt frysmärktes och är lika gammal,hennes finns inte heller med så det måste vara att de är sena här uppe.Kanske var många som skulle märkas så det tog längre tid att skicka ner till STC ?
 
ringde till STC för att kolla vart passet tog vägen och de sa att blodprovet från vissa ston inte gick att kolla för att de var felandes från blodtypningen. Det skulle överensstämma med DNA-provet som togs för att reggande skulle fullfölja. Detta gällde flera i Sverige tydligen men de kunde inte säga om det gällde vårt sto också. Antingen fick vi passet eller ett brev om att ta ytterligare ett blodprov,som dessutom vi skall bekosta. Det är bara att vänta då och hoppas....
 
va tråkigt,
frown.png
jag fick mitt för nästan en månad sen..
crazy.png
frysmärkte i mars..hmm, eller var det april..kommer inte ihåg....åldern
crazy.png
 
Senast ändrad av en moderator:
men herre min je!!!! :mad: Nu är jag riktigt sur!Vi har fortfarande inte fått regbevis/pass för vår 02:a som frysmärktes i november!
Inte heller min svägerska och en bekant med samma ålder på sin hingst.
En kluring; vi har alla betäckt med samma hingst, undrar om det har nåt med saken att göra :confused:
 
Vi har fått 4 av 6 hästpass för -02:orna.
Kollade med STC då dessa två såldes förra veckan, jag var rädd att de kommit bort på posten, men det var så rätt så, dessa var inte gjorda än...
Dock har det inget att göra med vilken hingst eller dyl.
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
2
· Visningar
348
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
1 483
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 486
Senast: Fiorano
·
Gnägg Hej. Jag har köpt en importponny från Irland som befunnit sig i Sverige under 4år men där de som tog hit honom har "missat" att...
Svar
1
· Visningar
642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp