Bukefalos 28 år!

Ni med eget stall - vart går pengarna?

Sv: Ni med eget stall - vart går pengarna?

DYRT? här kan det kosta uppåt 2300-2500:- att ha häst på t.ex. ridskola.. jiiises
 
Sv: Ni med eget stall - vart går pengarna?

Låter väldigt billigt dedär. Där jag har hästen finns det nästan inga fina skogsvägar, en paddock dom blir väldigt dålig när det blir slask/is. Ganska små hagar, ut/insläpp delar man på. Stallet är dock väldigt luftigt & har dushspilta. Det kostar ca 1200:- månaden. Foder,spån, & hö betalar man själv.
 
Sv: Ni med eget stall - vart går pengarna?

*KL*

Jag betalar 1000 kr / mån för 1 stor box, stoooora hagar, fri tillgång till hösilage,fri tillgång till spån, utsläpp/insläpp till 98%,lunchfodring och sommarbete om jag vill ha.
Byte av täcke,på och av med täcke.
Betalar sen själv hippo och lucern utöver.
Mockning gör jag av boxen själv 7/10 gånger om jag hinner före :D

Ganska nära till ridhus,ingen paddock på gården men en massa skogsvägar.

Jag hjälper till när ägaren vill med in/utsläpp och lunchfodringar om hon är å tävlar eller jobbar och gubben hennes samtidigt är borta.
Jag brukar även hjälpa till att mocka hennes boxar då, eller som idag när min gubbe skodde våran häst så hade jag långtråkigt i stallet så då mocka jag hennes 3 boxar oxå.

Min häst står i ett privatstall i en liiiiten by ute i skogen, tror gården såldes för runt miljonen när dom köpte den.Båda där har bra betalda jobb,unga,inga barn.
Så jag tror det mest är en symbolisk summa jag får betala för att hon vill ha mer folk i stallet plus att jag gärna hjälper henne när hon behöver när hon ska iväg på tävlingar, jobb ect.
 
Sv: Ni med eget stall - vart går pengarna?

*KL*

Herregud vad billigt!
Kan ju berätta att här i Stockholm finns det en ridskola som erbjuder uppstallning för drygt 7000 i månaden... och där finns inga hagar :eek:
foder/fodring och mockning ingår dock. Den ridskolan ligger mycket centralt och har säkert runt 30 inackorderingar (fullt)!
Jag är så avundsjuk på alla er som kan betala runt 3000 (eller mindre:d) för uppstallning med viss service...
 
Sv: Ni med eget stall - vart går pengarna?

Det är ju jättebilligt!

Har själv stall och haft ett antal olika inhyrningar här. Den senaste betalade ingenting men då fick hon själv stå för strö, foder mm. Plus att hon fick hjälpa till en del.

Hade en annan tjej här innan som betalade 400 kr. Då ingick det in- och utsläpp, täcke på och av, utfodringar 4 ggr/dygn osv. Fattar inte varför jag var så snäll mot henne?! Stora hagar, både sommar och vinterbete, mängder av ridvägar, stooor box, uppvärmd sadelkammare. Hon fick själv köpa hem strö och foder.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 136
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 053
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Om ni fick drömma helt fritt, hur skulle ni vilja ha det i stallet för att spara tid, underlätta och göra det smidigt för er själva...
2
Svar
25
· Visningar
2 699
Senast: Snubbelfot
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 655
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp