Ni med häst i sthlm.

S

SessCa

Vad betalar ni för era stallplatser, hur ligger dom? centralt, utåt vishan? Hur är stallet och vad ingår i stallhyran? betesmarker osv.
Vill gärna veta så mycket som möjligt.
Har blivit erbjden att köpa drömhästen men flyttar ju snart hem till sthlm igen. :crazy:
 
Jag betalar 3000:- för 'helpension'. Mockning, intag, utsläpp, hö och havre ingår. Inga täckesbyten.
Dålig (usel) ridbana, bra ridvägar. Stallet i sig är väldigt fint men ligger långt utanför stan (4,5 mil).

Det är dyrt att ha häst i Sthlm.
 
1700 kr för allt utom mockning och mineraler. Ridbana och bra hagar, ska man till ridhus får man ta transporten (dock inte så långt)

Stallet ligger ca 3 mil utanför centrala Sthlm.
 
Oj, det var ju inte så himla farligt dyrt ändå. :)

Har fundering på lösdrigt, finns det ens några bra lödriftsstall i sthlm? :D
 
Jag vet att jag står väldigt billigt :) Det är svårt att hitta stallplatser under 2500-3000 kr, och det är utan ridhus.

Är du beroende av kommunala färdmedel blir det ännu dyrare!
 
jag betalar 3000:- inkl allt på ridskola.
betalar för storhäst-box då min häst är faktiskt 3 cm över ponnygränsen :smirk:

allt ingår. hö, kraftfoder, in- och utsläpp. täcke på eller av.
ridhus, stooor ridbana + liten ridbana ute. bra ridvägar men kunde vart bättre.
sommarhagarna är kanon men vinterhagarna är väl sådär....

bra helhet men dyrt
 
3000 kr. med ridhus och helpension skulle jag kalla billigt. Jag tycker att priserna rusar i höjden så fort ridhus kommer på tal.
 
Det finns en hel del lösdrifter i Sthlm, betalade själv 1700 kr när jag stod på en lösdrift 2 mil söder om stan. Helt ok pris för det man fick (foder, ingen ridbana).
 
glömde skriva att det var i norrtälje 7 mil norr om sthlm men fortfarande i sthlms län :angel:

så här i roslagen är det dyrt...
 
3000 för fullservice i ett urmysigt stall som sköts på bästa sätt..kunde inte ha hittat ett bättre stall åt min häst..sen ligger det bara 5 min bilväg från mig också..det är najs :D
 
2500:-/mån för delad box. Ingår: mockning 5 dagar/vecka, fodringar, ut- och insläpp 5 dagar/vecka, torv, foder (krafft grund och hö eller ensilage), ridbana, ovalbana, ridhus. Kvällsfodringar och helgfodringar går på rullande schema så man har 3 fodringar/månad. Sommarbete ingår i viss utsträckning. Stället ligger i Västehaninge (3 mil från city).

/Malin
 
Betalar 2400 i stallhyra.
Då ingår alla stalltjänster utom nattfodring på vardagarna och alla pass på helgerna.
Hästarna fodras 4 ggr per dag och täcke (och benskydd) på och av ingår.
Foder köper man själv och gör iordning själv i förväg.
Torv i obegränsad mängd ingår också.
Vid stallet finns stor ridbana och det tar ca 10 minuter att rida till ridhus.
Alla övriga bekvämligheter finns i stallet.
 
Står i kollektivstall och betalar 1000:- i kallhyra. Stor fin box, bra ventilation, mkt fräscht stall. Låst sadelkammare, uppvärmd foderkammare, fikarum med kylskåp och micro, spolspilta med varmt och kallt vatten osv.
Tillgång till ridhus och enorm uteridbana med massor av bommar, hindermaterial etc. för 200:- månad.
Superfina ridvägar, anlagda med belysning b la. Har ganska bra vinterhagar, så himla fina sommarhagar - jättestora!
Fria täckesbyten, lindor ibland etc. Stallet ligger några mil utanför Sthlm city.

Stallet ligger 3 min hemifrån med bil, så det är inte alls betungande med de 3 ibland 4 passen per vecka som jag har. (inga helgpass :bow:). Tillkommer ganska stora kostnader för mat, strö, utrustning, träning, tävling etc. :o :)

Mvh Huntress
 
omkring 3000 kr betals.
det ligger i en förort till sthlm ganska centralt, hyfsat nära buss och tåg.

i stallhyran ingår tillgång till ridhus, hinderpark, gräsbana, utevolt, boxen, foder(havre,korn,betfor,kli,mineraler,saltsten,hö), in och utsläpp och fodringar. mocka gör vi själva, strö betalas själva.

fina hagar, dock inga sommarbeteshagar. Möjlighet till halvdagar/heldagar i hage, ensam/någon kompis/många kompisar i hagen.

trevligt stall med bra stämning. Hoppstall = hinder fram nästan jämt(man får se det som + eller - beroende på vad man är intresserad av).

fina skogsvägar. tillgång till bra tränare i hoppning och dressyr. finns även westernträningar.

nära hem. jag kunde inte hittat ett bättre ställe. passar mig perfekt :)
 
Ut på vichan , men med ridhus å allt.

2000 för ponny , 2600 för häst, då ingår all service , kraftfoder , mineraler, 4 spånbalar i månaden.
Sen 4:50 för höet :crazy:
 
Betalar 1800 i månaden och så ingår all service förutom mockning samt hö. Lägg till halm (ca 150-200/månaden) och kraftfoder (ca 200 kr i månaden). Det finns spolspilta m. varmvatten, ridvolt, bra ridvägar och sommarbete. 10 min bilväg till ridhus.

Detta ligger 3 mil norr om sthlm.
 
Har hästen nästgårds med Liten_men_tuff.

Betalar
2300:- i stallhyra. Hö, betfor, mineraler, havre. In-ut, täcke på vid regn. fodring 4ggr/dag. Stalltjänst vad 10:e helg eller nåt. Vi har ridbana, kanonridvägar och skrittavstånd till ridhus. Sommarbete + helt ok vinterhagar.
Bäst av allt en kanonstämning i stallet.

Spån tillkommer. Ligger ca 4 mil söder om stan.
 
Jag har häst på lösdrift. Nordvästra sthlm.
En buss stannar vid stallet, annars tar det 15 min att gå till tunnelbanan (20 min med tunnelbanan och så är man på centralen)

Foder ingår, bra vindskydd i hagarna, stor paddock med belysning, stor sadelkammare(1,5 meter vägg per häst). Man får fodra en/två gånger vecka vintertid.

Kostar 1550 kr månad för storhäst.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 052
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 678
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 639
Senast: Lhas
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 131
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp