Bukefalos 28 år!

Ni med spiral, eller varit med om ett X?

MM

Trådstartare
Börjar bli lite nojjig att något är fel.

Har en hormonspiral sen i januari och haft min mens som vanligt varje månad. Men denna månaden så uteblev den och jag köpte ett graviditetstest som visade neg. Dock en sån där liten sticka som man håller i urinen i 10 sek i en kopp. Vet inte hur tillförlitliga dom är?

Men i alla fall. Jag fick mensvärk trots att mensen inte dök upp och nu känns magen helt uppblåst och värken är så pass att jag måste ta en ipren för den.
Mensen borde dykt upp runt den 10 augusti.

Hur känns det att ha ett X?
Borde inte det synts på testet? Nu testade jag visserligen typ samma dag som beräknad mens för min har alltid varit exakt på dagen.
Kan spiralen satt sig fel? Är det vanligt?
Är det vanligt med sån här värk när man har spiral?
Bör jag testa mig igen?
Går det inte över så fattar jag ju med att jag får ringa någon. Är det MVC jag ringer då?
 
Sv: Ni med spiral, eller varit med om ett X?

Mvc är en bra start. Kör en till gravtest? De visar inte falskt positivt men testar man för tidigt så finns det inte hormoner nog att ge utslag.
 
Sv: Ni med spiral, eller varit med om ett X?

Jag satte in en hormonspiral i april (tre mån efter jag fått barn), jag har haft mens en gång under tiden. Den var lite längre än vanligt, men blödde lite mindre. Annars har jag känt av när jag borde ha haft mens. Det har varit så jag fått ta ipren mot det. Tror det är vanligt och inget jag funderat över faktiskt. :o
 
Sv: Ni med spiral, eller varit med om ett X?

Jag som har brakmens i normala fall klarar mig på ett trosskydd nu för tiden. Har lite kraftigare mensvärk också. Tycker naturligtvis ändå att du ska ta ett till test samt uppsöka gyn för säkerhetsskull.
 
Sv: Ni med spiral, eller varit med om ett X?

Körde ett till test och jag är inte gravid.

Får nog ringa och kolla ändå. Från icke befintlig mensvärk till det här som dessutom har hållit i i flera veckor. Orkar inte gå runt med värken länge till.
Kan ju vara en cysta kanske? Har haft det förut.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som har erfarenhet av en spiral som har försvunnit? Antingen att den vandrat upp i kroppen eller att den åkt ur? Hur har det...
2
Svar
28
· Visningar
15 283
Senast: Mois
·
Kropp & Själ Nu har jag gjort något man kanske inte "borde" göra, nämligen söka på nätet efter information om ett läkemedel (eller liknande) man...
Svar
14
· Visningar
4 377
Senast: kem
·
Övr. Barn Eftersom den andra spiraltråden låg här antog jag detta var lämpligare än senior? Har problem med min kopparspiral, min livmoder goes...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: trazel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 997
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp