Bukefalos 28 år!

Ni som är föräldralediga...

Sv: Ni som är föräldralediga...

Jag hör till de få(?) som tycker att det mestadels har varit långtråkigt at vara hemma med barnen. Barn 1 var jag hemma med i 9 månader, barn 2 i drygt ett år.

Jag tror att det finns flera orsaker till att jag tycker det är tråkigt, dels ett personlighetsdrag hos mig personligen, men också för att jag inte haft ork (sömnbrist pga barnen) att ta mig för så mycket. Dessutom har jag behövt vara mycket hemma då barnen vid några månaders ålder börjat sova dåligt även dagtid om det var mycket ljud + att jag har nästan varje dag sovit minst ett pass med barnet (pga sömnbristen).

Sen har jag heller aldrig haft barn som bara är sådär nöjda och glada som vissa barn verkar vara. Mina är numera 2 och 4 år och jag tycker fortfarande att semestern pågår mån-fre när jag är på jobbet och arbetet sker lör-sön. Men den senaste tiden har det kännts mindre arbetsamt på helgerna så jag antar att det kanske är på väg att ändras.

Så tyvärr kan jag inte komma med några tips eftersom jag också haft väldigt svårt att få tiden att gå.
 
Sv: Ni som är föräldralediga...

Vänta tills barn nummer 2 kommer! ;)
Med 1:an var jag också lite drabbad av lappsjuka, men nu är jag hemma med både bebis och äldre syskon (fyller 4 snart) och nu kan man väl säga att man inte har mycket tid till vila/lugn. :D
 
Sv: Ni som är föräldralediga...

Det blir inga fler barn här :p

Ska jobba halvtid okt-dec iaf, känns toppenbra. Sedan ska jag vara ledig till våren igen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
35
· Visningar
6 039
Senast: pepp
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
650
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 796
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp