En fundering till er som svarat - har ni aldrig haft nån form av längtan efter en egen familj? Eller känns det som att ni helt funnit det sammanhanget med partner/hund eller liknande.? Alt att känslan inte är relaterbar alls förstås.
Själv så har jag dock ändå känt en stark längtan efter en egen familj att få bygga upp livet tillsammans med. Men jag tror ju inte att den familjen behöver bestå av barn utöver två vuxna, utan att det handlar om att jag söker ett gemensamt ansvar/sammanhang med djur tillsammans snarare...
Jag älskar mina syskonbarn och har bitvis haft starka känslor kring önskan att ha en familj såsom brorsan har. Men nästa dag känner jag att jag älskar att ha mycket frihet i livet och att jag inte heller vill ta på mig för stora ansvar, som omöjligt kan reverseras.
En gammal manlig vän sa något som fick mig att känna "eeuw nej", när jag vid ett tillfälle beklagade mig lite över att jag inte var säker på om jag vill ha barn samt att min partner inte vill ha några, varav han kommenterade nått i stil med - "men tänk när du går där med mjölksprängda bröst och en liten bebis att ta hand.." Det var något med mjölksprängda bröst som fick mig att känna mig som någon form av avelsmaterial och mjölkko... Kände mig för stunden bombsäker på att jag inte skulle skaffa barn då.
Oavsett, - ska man skaffa barn ska man nog inte vela såsom jag gör. Det är bättre att satsa på ett spännande och fritt liv utan i så fall...