Ni som gått på evenemang med väskförbud hur har ni löst det?

Jag undviker redan i möjligaste mån att behöva bära med mig väska och har nog aldrig haft med någon på GHS eller liknande, så för mig gör det noll skillnad.
Har alltid byxor med fickor och avskyr att bära runt på saker i onödan. 😅
 
I och med att man får ha kasse med inköp väl inne så tänker jag att det enklaste är att köpa en eller två nylonkassar som är pyttesmå ihopvikta. Stoppa allt i jackfickor, väl inne, ta upp kassen, töm fickorna och använd kassen som handväska. :)
Exakt så gjorde jag vid SIHS
Sen valde jag jacka utefter en med stora fickor. Gick fint och använde aldrig nylonkassen ens
 
Jag är lösningsorienterad och kan när det krisar stoppa mobilen i bh.

Jag har väldigt ofta min mobil i bh:n. iPhone 13 tror jag så den är ganska stor men det är ett jättebra ställe om man kan! Sommartid kan jag absolut ha telefonen i en bh-kupa och nycklarna om halsen och klara mig utmärkt hemifrån i flera timmar. (Vänd kameran från kroppen dock, annars blir kameralinsen dimmig av kroppskontakten.)
 
Jag går mycket sällan på tillställningar av den typ som avses med reglerna men nu kommer jag definitivt se till att aldrig gå på något. Förbudet är helkorkat och är bara ytterligare ett bevis på hur trasigt vårt samhälle är. Var jag konspirationsteoretiker, vilket jag inte är men har familj som är, så skulle jag säga att det är första steget i en medveten planerad strategi för att stänga ner samhället och göra sammankomster svåra att genomföra. nu tror jag bara att det var någon som hade väldigt stor otur när denna tänkte.
 
Jag går mycket sällan på tillställningar av den typ som avses med reglerna men nu kommer jag definitivt se till att aldrig gå på något. Förbudet är helkorkat och är bara ytterligare ett bevis på hur trasigt vårt samhälle är. Var jag konspirationsteoretiker, vilket jag inte är men har familj som är, så skulle jag säga att det är första steget i en medveten planerad strategi för att stänga ner samhället och göra sammankomster svåra att genomföra. nu tror jag bara att det var någon som hade väldigt stor otur när denna tänkte.
Det sjuka är ju att man ändå kan föra in tex pyroteknik på fotboll mm...
 
Jag var på en klassisk konsert i november efter väskförbudet. De skrev att de godkände små handväskor. Mindre än 20×20 cm. Det tycker jag är bra!

Utan väska hade jag använt jackfickorna för att få med mig det jag behöver ha med. Jag hade dock minimerat och inte haft med så mycket. Plånbok använder jag inte utan ett litet etui med bara korten. Nycklar hade jag försökt rationalisera bort. Åkt kollektivt så jag slapp bilnycklarna. Mobilen behövs så klart men får plats i en jackficka. I övrigt behöver jag inte ha med saker på konserter.

Jag kommer dock inte åka till Falsterbo Horse Show i sommar om jag inte får ha med mig min ryggsäck. Jag vill inte köpa lunchen där inne (dels pga specialkost och dels kostnad och ointresse för den maten) utan vill ha med mig egen.
Alltihop verkar oerhört krångligt?

Jag behöver ha mediciner och snabba kolhydrater tillgängliga. Insulinpennan går definitivt inte att knöla ner i en 20x20 handväska tillsammans med plånbok och mobil och medicinerna.

Är man tvungen att skaffa läkarintyg för att kunna gå på konsert eller tävlingar? Suck.
 
Jag är lösningsorienterad och kan när det krisar stoppa mobilen i bh.
Haha.
Jag har inte ens BH eftersom jag bara har ett bröst. Finns inga med bara en kupa så jag använder det som ursäkt för att slippa ha en.

Men en högt uppsatt politiker i min bekanskapskrets brukar ha den i BHn när hon behöver ha händerna fria.
Har stått intill när hon pratade för en grupp och plötsligt utbrister - det ringer i min BH :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp