Ni som gått på evenemang med väskförbud hur har ni löst det?

Precis där. När vi kom på torsdag em så sa väktarna bara hej till oss. Kollade ingenting. Och det var inte mycket folk så det var inte så att de inte hann.
Intressant! Tror jag gick in där på lördagen så det kanske var andra väktare/mer folk och lite striktare 🤔
Övriga gånger gick jag in genom stallet (där blev man också visiterad, fick visa vad man hade i väskan etc)
 
Eller så vill man bara visa att man gör något. Tågstationer, stora köpcentrum och flygplatser berörs inte av något väskförbud.
Så kan det förstås vara. Vi vet inte vilken underrättelseinformation polisen har och vad de grundat beslutet på.

Sen skulle det nog vara svårt att förbjuda väskor på platser där man reser. Eller att förbjuda påsar på platser där man köper saker. :)
 
Så kan det förstås vara. Vi vet inte vilken underrättelseinformation polisen har och vad de grundat beslutet på.

Sen skulle det nog vara svårt att förbjuda väskor på platser där man reser. Eller att förbjuda påsar på platser där man köper saker. :)

Givetvis är det svårt med väskförbud på t.ex. tågstationer. Men ett väskförbud på stora köpcentrum är ju inte konstigare än att förbjuda det på t.ex. GHS.
 
Den här tråden fick mig att fundera, om man av medicinska skäl behöver väska - får man då ha hur stor väska man vill eller ska den vara så liten som möjligt?

Jag har t.ex. allergier och behöver ha med mig läkemedel, men dom tar inte jättestor plats - kan jag ändå ha en ryggsäck? Någon som varit i liknande situation och har koll?
 
Den här tråden fick mig att fundera, om man av medicinska skäl behöver väska - får man då ha hur stor väska man vill eller ska den vara så liten som möjligt?

Jag har t.ex. allergier och behöver ha med mig läkemedel, men dom tar inte jättestor plats - kan jag ändå ha en ryggsäck? Någon som varit i liknande situation och har koll?


Är nog upp till varje arrangör så det är nog bäst att höra med dem. Mycket verkar vara ju upp till arrangörerna med detta förbudet.
 
Jag inser att jag är väldigt lättvindig när jag ger mig utanför mitt hem. Mobilen i ena bakfickan. Om jag inte har jacka har jag kortfodralet i den andra bakfickan. Där hamnar även bilnyckeln om jag har bilen med mig. Eller husnyckeln, om jag inte har bilen med mig, för då är den där. Ibland när vi åker iväg på jobbet (är lärare) behöver jag också ha med en klasslista och en penna. De hamnar också i bakfickan. Det är såklart något opraktiskt när man ska på toa, men det praktiska väger upp 😆
 
Jag inser att jag är väldigt lättvindig när jag ger mig utanför mitt hem. Mobilen i ena bakfickan. Om jag inte har jacka har jag kortfodralet i den andra bakfickan. Där hamnar även bilnyckeln om jag har bilen med mig. Eller husnyckeln, om jag inte har bilen med mig, för då är den där. Ibland när vi åker iväg på jobbet (är lärare) behöver jag också ha med en klasslista och en penna. De hamnar också i bakfickan. Det är såklart något opraktiskt när man ska på toa, men det praktiska väger upp 😆
Jag är likadan men har bytt telefon idag till en mycket större så vet inte hur jag ska klara av framtiden 😳
 
Jag inser att jag är väldigt lättvindig när jag ger mig utanför mitt hem. Mobilen i ena bakfickan. Om jag inte har jacka har jag kortfodralet i den andra bakfickan. Där hamnar även bilnyckeln om jag har bilen med mig. Eller husnyckeln, om jag inte har bilen med mig, för då är den där. Ibland när vi åker iväg på jobbet (är lärare) behöver jag också ha med en klasslista och en penna. De hamnar också i bakfickan. Det är såklart något opraktiskt när man ska på toa, men det praktiska väger upp 😆

Jag vill alltid ha med nånstans där jag kan stänga om nycklar, mobil och pengar. Är nojig att det ska trilla ut annars. Blev av med en mobil en gång under en cykeltur när den låg i jackficka utan möjlighet att stänga.
 
Jag vill alltid ha med nånstans där jag kan stänga om nycklar, mobil och pengar. Är nojig att det ska trilla ut annars. Blev av med en mobil en gång under en cykeltur när den låg i jackficka utan möjlighet att stänga.


Ja jag vill också ha något med dragkedja mest för stöldrisken. Har fått både fickor länsade vid ett tillfälle och en handväska utan dragkedja där blev jag av med plånboken och mobilen. Märkte inte ens av ficktjuven eller när de snodde saker ur väskan. de är galet skickliga om de är proffs. Räcker att det är lite trångt.
 
Den här tråden fick mig att fundera, om man av medicinska skäl behöver väska - får man då ha hur stor väska man vill eller ska den vara så liten som möjligt?

Jag har t.ex. allergier och behöver ha med mig läkemedel, men dom tar inte jättestor plats - kan jag ändå ha en ryggsäck? Någon som varit i liknande situation och har koll?
De medicinska skälen lär väl ha någon relevans i förhållande till vad du hävdar att ditt behov är?
Om du påstår att du behöver ha en 60 L vandringsryggsäck för att kunna bära på en medicinskt nödvändig epipen blir det inte speciellt trovärdigt...
 
De medicinska skälen lär väl ha någon relevans i förhållande till vad du hävdar att ditt behov är?
Om du påstår att du behöver ha en 60 L vandringsryggsäck för att kunna bära på en medicinskt nödvändig epipen blir det inte speciellt trovärdigt...

Ja, det har du såklart rätt i. Min tanke var mer en "vanlig" typ skolryggsäck i så fall. Förmodligen säkrare att köra på en mindre väska ändå.
 
Handväska har jag bara när jag går ut finklädd. På GHS och andra evenemang har jag ryggsäck. Går givetvis inte med jacka inomhus. Så därav fundering kring placering av t.ex. telefon, lypsyl, tuggummi, pennor, handkräm, dryck osv.
Ja, där har du större problem än mig som inte behöver lysyl tuggummi eller handkräm flera ggr om dagen så jag måste dra runt på det. En penna skulle jag få med i alla byxor jag äger. Krävs det extra utrustning så får man med mycket i fickorna på en hoodie.
 
Ja, där har du större problem än mig som inte behöver lysyl tuggummi eller handkräm flera ggr om dagen så jag måste dra runt på det. En penna skulle jag få med i alla byxor jag äger. Krävs det extra utrustning så får man med mycket i fickorna på en hoodie.

Jag har ingen hoodie med stängningsbara fickor så bara att få med mig telefonen är knöligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp