Ni som jobbar extra på ICA/annan matbutik

Bonita4

Trådstartare
Vet ni hur det fungerar med arbetstid/schema? Har man möjlighet att välja tider själv eller är det fast schema (Kanske varierar jättemycket beroende på butik..)

Hur är det att extrajobba i matbutik? :)
 
Vet ni hur det fungerar med arbetstid/schema? Har man möjlighet att välja tider själv eller är det fast schema (Kanske varierar jättemycket beroende på butik..)

Hur är det att extrajobba i matbutik? :)

Praktiserat på en coop butik i ett samhälle utanför stan, dom hade ordinare på dagtid sen många studenter i kassan kvällstid.

Jobbat på willy´s och där var det tider uppskrivna som man kunde skriva upp sig på, stod ingen uppskriven på tiderna brukade dom ringa och fråga om man kunde komma.
 
Jag hade ett fast schema på varannan lördag och var fjärde söndag under min studietid, men det var på en ganska liten butik. Har jobbat på andra ställen där det varit mer att man får vara glad för det man får oavsett när det blir..
 
Jag blir uppringd om någon typ blir sjuk, och då är det oftast väldigt kort varsel... Så jag kan oftast inte:p Väldigt sällan finns det lediga tider att välja mellan. Men det är nog olika från butik till butik!
 
Min dotter som går gymnasiet jobbar extra på Coop. Hon har fasta tider varannan helg. Sen ringer de när det saknas folk. Jag antar att ordinarie personals schema alltid går först, innan de kallar in extrafolk.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 036
Senast: Mabuse
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 685
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 472
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 114
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp