ni som kan se - kan ni se nagot? *film*

Sv: ni som kan se - kan ni se nagot? *film*

tjenixen skrev:
nej, jag ar inte agaren, jag hjalper dock agarna nagon gang i veckan (de har inte mycket hasthanteringsvana). fast jag ar ju knappt nagot proffs sjalv, men iallafall lite mer erfaren an dem ;)


Hmmm och dom tycker det är okey att du analyserar deras häst på nätet :confused:

Med filmer och alltihopa???

Miaa
 
Sv: ni som kan se - kan ni se nagot? *film*

de ar lika forvirrade som jag och tacksamma ifall det kan komma upp nagot som kan losa situationen. natet ar ett bra stalle att fa en rad olika synvinklar pa en och samma gang for att kanske hora om nagot som man inte tankt pa innan. sedan att hasten inte heller star i sverige gor att risken att de skulle 'hanga ut' sig eller hasten pa natet ar minimal.

kanns inte nodvandigt att diskutera detta.
 
Sv: ni som kan se - kan ni se nagot? *film*

tjenixen skrev:
obs, dalig film, ber om ursakt...

det finns sakert mycket jag skulle kunna skriva angaende denna hast forutom det ar ett sto pa 9 ar, men jag valjer att lamna det fn, svarar dock garna om nagon har fragor.

ar det nagon som kan se nagonting pa denna hmmm... 8 sekunders film? jag har inte tillgang till att filma battre for tillfallet (kommer fran mobilen), men kan garna ta kort, lagga upp lite bilder vid senare tillfalle om det sa skulle vara sa.

men jag skulle behova lite kommentarer/funderingar pa vad/om ni ser nagot. o borjar da sadar utan att egentligen beskriva nagot om hasten. ocksa for att hjalpa mig att se om det ar jag som ser "spoken" eller inte...

kanske later valdigt luddigt fran min sida, men alla kommentarer o tankar uppskattas (naja, nastan iallafall ;) )



/tj


Vad är det som man skulle se?
 
Sv: ni som kan se - kan ni se nagot? *film*

Jaa
Jag kan se att hästen rör sig lite orent bak.
 
Sv: ni som kan se - kan ni se nagot? *film*

Har bara läst första sidan, men tittat på filmerna och jag skulle också säga vänster bak, ev bakknä. Syns både på bakknät (tydligt i vänster galoppen där hästen vill placera bakknät utanför kroppen för att kunna böja i det) men även på tåväggen vä bak, som måste "plöja" genom underlaget innan hoven lyfts från marken. Det finns dock en faktor som gör det väldigt svårt att säga om det stämmer, och det är sadeln. Den ligger väldigt långt fram, syns oerhört tydligt på travfilmen. Byt sadel, lätta i handen och rid hästen framåt så att den lyfter bättre, och en hel del av problemet kan vara borta. Sista ridfilmen visar ju en mycket bättre gång än alla de andra. Mitt största intryck av själva hästen är att det är en ngt tung häst som inte är musklad ännu för att gå i så kort form. Ser dock oerhört trevlig ut för mig som gillar kallblodsstuket :love: , kan nog bli riktigt bra!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 671
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: niardasp
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 186
Senast: Corminta
·
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 846
Senast: cucoomber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp