Bukefalos 28 år!

Ni som klipper era schnauzrar

Rie

Trådstartare
vilka skär har ni?
Har en Oster A5 och skären 7 och 10 till outsning efter trimmning, men funderar på att klippa honom under vintern.
Han blir så ruksigt frusen när trimmaren varit framme.
(Trimmar inte själva)
Förslag på skär ? Erfarenheter av klippt jycke?
 
Far min klippte mothårs med kortskär. Pälsen blir väldigt fin i kvalitén när det växer ut. Torrklipper skägg, ögonbryn, tassar med sax. Lämnar bröst- och benhår. På bakbenen lämnade han håret från hälen och ner.
De blir frusna i början, men korta promenader klarar de sålänge de rör på sig. Och så bör man väl inte klippa under de kallaste månaderna...
 
Jag klipper min schnauzer med kortaste skäret jämt.

Även under vintermånaderna!

Jag har köpt ett täcke åt honom som jag använder i början då han är helt nyklippt och på längre promenader.

Jag klipper min schanuzer själv = mycket billigare . :)
 
Han har ett tjockt täcke men är väldigt frusen av sig. Och har han väl bestämt sig för att det är kallt så är han hopplös att få med sig.Vanligtvis springer han före hela tiden, men vid kyla får man nästan släpa med honom i stället.
Just nu är han väldigt långhårig så en trimmning/klippning är nödvändig.Vår trimmare har haft förhinder ett par veckor så få se om h*n kan snart eller om vi får ta fram Ostern.

Vår kille är s/s så jag förmodar att han kommer att bli lite gråare vid klippning = inte lika snyggt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är en familj med två barn (7 och 10 år) som länge tänkt skaffa hund men som inte riktigt kan bestämma vilken ras. Om vi får designa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 658
Senast: _Zacke_
·
Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 827
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 648
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 603
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp