Bukefalos 28 år!

Nöjd och lycklig

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är hemma igen. Det var igår jag landade innanför hemmets dörr. Jag har haft fantastiska dagar, även om det varit något för varmt.

Under dag tre gjorde jag ett besök i Hornuddens trädgård innan jag åkt vidare mot Malmköping och gjorde ett besök hos en före detta klasskamrat som öppnat en handelsträdgård där. Hon visste inte att jag skulle komma men hennes dotter stod i butiken så vi pratade några timmar innan hennes mamma/min fd. klasskompis kom. Så småningom åkte jag vidare mot Båven, ett kärt ställe som jag varit vid många gånger med exet.

Jag såg några rovfåglar, en som fiskade (fiskgjuse kanske, vet ej om andra rovfåglar fiskar) och en annan som jag inte kände igen, men kan ha varit brun kärrhök. Sen var det ju alla dovhjortarna förstås som finns där i stora flockar. På kvällen lagade jag mat vid sjön och nattplatsen blev på ett ställe ute på en udde. Vägen dit fanns inte ens på kartan. En flock hjortar passerade sent på kvällen utanför tältet men det var så mörkt att jag knappt kunde se dem, än mindre ta kort på dem.

Dag fyra besökte jag några loppisar och vid den ena av dem fick jag låna bord och stol inne i en av deras lador med prylar till försäljning. Där lagade jag min lunch den dagen. :) Så småningom passerade jag Gnesta och tog mig vidare mot kusten. Jag gjorde ett besök vid Nibble handelsträdgård innan jag åkte till havet och satte mig.

När det blev sen eftermiddag/kväll körde jag norrut mot Stockholm och passade på att göra ett besök hos mamma. Jag sov över där och dagen efter åkte vi till hennes kolonilott. Mitt trädgårdsintresse ligger nog i generna skulle jag tro. Vi plockade hallon, grävde upp lite mynta som jag kunde ta hem och satt i hennes koja och käkade rabarberpaj. Egentligen får man inte ha byggnader på lotterna men mamma har fuskat och grävt ner den några decimeter, improviserat ihop väggar och tak och sedan klätt in den med växter så den knappt syns. :D

På väg tillbaka hem till henne kom åskskuren som dränkte delar av Stockholm. Jisses vad det blåste upp och snabbt kom det. De gula björklöven från de torkdrabbade träden släppte och virvlade överallt och strax efteråt vräkte regnet ner och blixtarna stod som spön i backen.

Jag åkte hemåt på kvällen och tog vägen över Rindö. Det är lite hugget som stucket om man åker genom Stockholm eller via Värmdö då det är ungefär lika långt. Haken med att ta vägen över Värmdö är att passa färjorna, vilket jag såklart inte gjorde, men jag hade ingen brådska och kunde vänta 25 minuter. Det var det värt då vägen är trevligare än genom Stockholm.

Jag är verkligen glad över att jag kom iväg. Jag skulle ångrat mig massor annars. Nu har jag tankat på med energi och sköna minnen :). Det har varit mycket sol och även mycket bad. Så här mycket har jag nog inte badat på åratal. Egentligen kändes det för tidigt att åka hem, men jag visste inte riktigt vart jag skulle åka. Sen är det ju lite spännande också när hela min världsbild håller på att ändras om. Sånt här "kunde jag inte" förut, och det är inte helt lätt att smälta att jag faktiskt kan numera. Tältat har jag ju gjort en hel del förut så det har aldrig varit någon "big deal", men att åka själv och åka så pass långt, det har varit det nya.

Jag har en vecka kvar av semestern och funderar faktiskt på att åka iväg en sväng till. Jag känner mig inte riktigt klar med resandet än och fick lite blodad tand över att det gick så bra. Min hyresvärd tycker att jag absolut ska åka iväg en sväng till. Hon vattnar mina blommor under tiden :D Undrar om jag ska dra raka vägen västerut och sedan till Tiveden? Sen då? Runt Vänern och hem via Värmland? Eller till Omberg? Ända ner till Skåne känns som "too much" även om det skulle vara kul att träffa syrran och kanske göra ett besök på Lunds botaniska igen.

Det återstår att se hur jag gör. Nu ska jag nog våga mig ut. Det börjar bli lika varmt inne som det är ute så det är väl läge att åka till havet.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
5 025
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag verkligen jättesvårt att somna. Jag kom nog inte till ro förrän halv tre. Och så vaknade jag tidigare än jag brukar. Pigg...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 350
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp