Ibland är det verkligen bara mysko att det går som det går. Tack för att du delar med dig! Jag har ju lyckats med konststycket att komma sist av alla på två tävlingar sedan januari, men jag tycker bara att jag hör om hur bra det går för alla jämt och ständigtTävlade TEM inomhus i helgen. Söken såg helt ok ut på banvandringen och hunden var taggad när vi skulle gå in. Men sedan gick det åt skogen och jag vet inte varför. Hon sökte inte ordentligt, skällde och tittade på mig för hjälp. I alla fyra söken. Vi fick noll poäng. Jag försökte starta om ett par gånger men det hjälpte inte. När jag sedan visade direkt på gömman markerade hon fint.
Det var i en bydgegård med tre sök i rum med mycket möbler och ganska trångt, men hon började redan i första söket som var på en mer öppen yta i en samlingssal. Jag vet verkligen inte varför det blev som det blev. Så tänker ignorera det och hoppas det går bättre nästa gång.
På det temat är jag dock genuint jätteglad för min ena träningskompis skull. Vi började träna tillsammans i våras när hennes hund ännu inte gjort doftprovet. Nu senast gjorde vi en "låtsastävling" hemma hos mig, och i lördags tävlingsdebuterade de med diplom, SSE och en hårsmån från placering