Nosework-tråden

Lagerbladsdiplom! Duktiga, duktiga hund alltså 🤩😍
(bonus på gårdagens rosett också 😁)
IMG_20191127_180129_193.jpg
 
Och även här gick det vägen! :o:love: (Fast eucalyptus)

B27804A0-3843-4817-92AA-1854CDBDDE39.jpeg


Blev ett väldigt bra sök även träningsmässigt! För hon var på rätt låda redan första varvet, och tittade på mig som för att fråga om jag inte skulle ge belöning. Men jag hade is i magen då det inte var en supertydlig markering, och när hon fastnade lite längre på den en andra gång så markerade jag och fick rätt :D
 
Jag tänker att vi bor ganska nära varandra, så säg till om du vill träna. Jag kan gömma gömmor 😁
Misstänker att vi gör det och det gör vi gärna. :)

Även här gick det vägen. Han gjorde en klockren markering så jag hade behövt vara blind för att inte fatta. Var dock en av de sista lådorna vi gick förbi så hann tänkt; F*n, tänkt om han inte markerar någon.
 
Nytt försök på TSM klass 1 idag. Mycket taggad, men har inte tränat i princip. Så får väl se hur det går. 😁

Kommit med på både TSM och TEM Inomhus på My Dog, men osäker på om jag vill köra på båda eller ej... Kul iaf 😊
 
Grannklubben har vinterträning på en ridanläggning där de har noseworkgömmor på olika spännande ställen. Idag var det i en lada med traktor och diverse bråte, på några släp samt uppe på en läktare. I ladan gick det jättebra, tydliga markeringar och fokuserad hund. På släpen var det lite svårare pga vinden men hon hittade dem ändå. På läktaren, som var ett ganska stort område, tappade hon fokus och hade svårt att hitta den sista, och det var drag som försvårade, så jag fick till slut visa henne.

Men då vi knappt tränat nosework de senaste veckorna är jag mycket nöjd.
 
Clear Round på nytt ställe idag, och i mörker med pannlampa! Tyvärr hittade vi bara två av fyra gömmor, men hon gjorde så fina sök! 😍
Första gick hon rätt på. 6 sekunder sen tog hon gömman 😁

Jättebra träning hur som helst och kul att testa på en ny plats. Nu laddar vi om inför helgens officiella tävling i samtliga moment. 👌😁
 
Mycket nosework just nu. Fick precis mail om att jag kommit med på ett läger med Susanne Lindberg som har Rackarungarnas nästa sommar. Hade inte tänkt att jag skulle det, för jag ville gå på SASKs bruksläger. Dock var det samma helg som ett annat NW-läger som jag också ska på. Så eftersom de krockar så får det bli två noseworkläger istället. 😅

Så i maj blir det ett tredagarsläger, och i början av augusti blir det två dagar med Susanne Lindberg. Så skoj!
 
Känns som att jag har en monolog med mig själv här. 😂😂
TSM idag i Frändefors. Ebba tog diplom!! 😍
Hon var så jäkla grym - och ganska snabb tror jag! Tiderna har inte kommit ut än. Min duktiga stjärna. ⭐
 
Jag skulle fodra hos medryttarhästen ikväll. Tog med hunden och satte några gömmor i stallet. Det var svårt! Mycket andra spännande dofter och hästar som tuggade och frustade. Hon sökte bra, men blev snabbt distraherad. Behövde lite påminnelse vad hon skulle göra ett par gånger, men hittade alla till slut. Nyttig träning. Och markeringarna är riktigt bra numera.
 
Känns som att jag har en monolog med mig själv här. 😂😂
TSM idag i Frändefors. Ebba tog diplom!! 😍
Hon var så jäkla grym - och ganska snabb tror jag! Tiderna har inte kommit ut än. Min duktiga stjärna. ⭐

Inga tider fortfarande 😭
Denna tävlingen hade ingen prisutdelning på plats så jag har ingen aning om hur det gick. Vill veta nu ju! Men måste gå och lägga mig nu och antar att det inte kommer ut något idag. Besvikelsen!! 😝😅
 
Jag skulle fodra hos medryttarhästen ikväll. Tog med hunden och satte några gömmor i stallet. Det var svårt! Mycket andra spännande dofter och hästar som tuggade och frustade. Hon sökte bra, men blev snabbt distraherad. Behövde lite påminnelse vad hon skulle göra ett par gånger, men hittade alla till slut. Nyttig träning. Och markeringarna är riktigt bra numera.

Vilken bra träning att köra i stallet!! 😁 Det borde jag verkligen testa i min kompis stall, svåra störningsdofter (typ som när Ebba fick @Ceta s hästvante som störningsdoft när vi tränade doftprov 😁😁)!
 
Har kört clear round i ett stall och har ett nytt i mellandagarna. Det är svårt, helst sadelkammaren där det låg lite pellets och annat gott. Den lilla svarta sökte dock på bra men hade svårt att fästa (gömman satt under sadelkappan på en sadel).
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 266
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 638
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 488
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp