Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GRATTIS!Helt galet idag! Jag och Virrpannan vann totalen i Nosework 1 TSM idag
Helt överraskande jag trodde inte det var möjligt men fyra fokuserade och relativt snabba sök gjorde susen!
Min fantastiska hund!
Tack!GRATTIS!
Visst är det en härlig känsla när det går så bra, diplom är ju målet, och sen en vinst på det!!!
Råkade ut för samma för två veckor sen, en TSM2, vi gick ut med startnummer ett, fann alla gömmor, och sen visade det sig att vi var de enda som gjorde det, så vinst i totalen, heeelt galet!! Några dagar före var vi på en träningstävling i TSM2, vi fann EN gömma av 8....kan ju säga att man ifrågasatte sitt beslut att åka 17 mil till en officiell tävling, och så gick det så bra, det är väl det som är tjusningen med nosework, ena dagen botten, nästa på topp...och sen mittemellan de flesta gångerna![]()
Jag brukar köpa på Hundigt.Vart köper man bästa möbeltassarna? Har köpt en hel hög på Dollarstore men inser att dom inte funkar alls för dom suger inte in hydrolatet. Dom jag har haft som varit bra kommer jag inte ihåg vart jag köpt![]()
Vart köper man bästa möbeltassarna? Har köpt en hel hög på Dollarstore men inser att dom inte funkar alls för dom suger inte in hydrolatet. Dom jag har haft som varit bra kommer jag inte ihåg vart jag köpt![]()
Tack för tips om Willys, jobbar brevid en Willysbutik så då är det ju lätt fixatJag samma erfarenhet av Dollars tassar, det enda bra med dom är priset. Jag brukar köpa märket Fixa som finns på Willys och Hemköp och har varit nöjd hittills. Tycker att många tassar man kan köpa i hundbutikerna är alldeles för dyra sett till vad man får.
Ska kollaJag brukar köpa på Hundigt.
Man brukar kunna se antalet anmälda på SNWK för tävlingar där anmälan är öppenNu har jag äntligen gjort doftprov för att kunna tävla (NW1) med min jaktlabbe på 1,5 år. Var inte orolig egentligen för att hon inte skulle markera rätt utan mest för att hon, i sin iver, skulle riva stället(hon älskar det och är väl snabb ibland). Men vi klarade det med kommentar från domaren om härlig energi men att vi kanske behöver försöka sakta ner aningen (no shit haha).
Direkt efter provet anmälde jag mig till en tävling (TSM) med 50 platser. Anmälan öppnade 25 maj (anmälde mig 13 juni). Turordningsbaserad antagning. Har ju fattat att det ofta är svårt att komma med på tävling. Hur liten chans tror ni det är i det här fallet?![]()
Det beror nog lite på var du bor och hur många tävlingar som är i området just nu, men där jag bor hade jag inte kommit med. Ofta får man "hänga på anmälningsknappen" om det är turordningsbaserat.Nu har jag äntligen gjort doftprov för att kunna tävla (NW1) med min jaktlabbe på 1,5 år. Var inte orolig egentligen för att hon inte skulle markera rätt utan mest för att hon, i sin iver, skulle riva stället(hon älskar det och är väl snabb ibland). Men vi klarade det med kommentar från domaren om härlig energi men att vi kanske behöver försöka sakta ner aningen (no shit haha).
Direkt efter provet anmälde jag mig till en tävling (TSM) med 50 platser. Anmälan öppnade 25 maj (anmälde mig 13 juni). Turordningsbaserad antagning. Har ju fattat att det ofta är svårt att komma med på tävling. Hur liten chans tror ni det är i det här fallet?![]()
Ja just det. Men bara om man är medlem i SNWK va?Man brukar kunna se antalet anmälda på SNWK för tävlingar där anmälan är öppen![]()