Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte höst och det är inte vinter. Det har kommit snö och det har kommit plusgrader. Igår fick hästen styltor på ridbanan. Jag som trodde att det inte fanns tillräckligt med snö för att bygga styltor. Hästen skulle behöva typ huf-flex men tror inte jag törs be ägaren köpa sådana. Själv har jag inte råd. Den här hösten blev en rejäl ekonomisk smäll för mig. Över tiotusen försvann liksom på ett bräde.

Det är ju inte vettigt att rida ut heller på isiga gator utan broddar. Jag minns inte heller om hästen har broddhål eller inte i sina skor. Jag ser väl helst att det fortsätter att vara plusgrader ända tills det är dags att sko nästa gång. Men sånt kan man ju aldrig få som man vill med.

Om jag hade haft en transport hade jag kunnat åka iväg till ett ridhus, men nu har jag inte det, så det faller. Det finns ett ridhus på ridavstånd, men då är det ju det där med att ta sig fram över isiga gator.

Jag känner inte att ridningen ger så mycket energi just nu. Det är mest jobbigt. Men det är ju vädrets fel för samtidigt längtar jag efter att få rida lektion igen.
 
Senast ändrad:

Börja med att kolla upp om det finns broddhål. I så fall är det ju busenkelt att brodda. Då har du iaf ett bekymmer mindre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 934
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 116
Senast: Liten
·
Ridning Har ni lyckats hålla i gång era hästar under vinterhalvåret? Jag tycker att det har gått sådär denna vintern :( förra vintern var det...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp