Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir inte så mycket update här nu från våran sida . Men vi har iaf debuterat med våran kür för nån vecka sen. Vi fick 67,62 och 68% av dommarna :confused::angel::rofl: hade faktiskt inte alls en bra rid känsla i programmet. Bägge serierna brast. I tvåorna slutade han byta då Ocean spände upp sig för något. I treorna räknade jag fel i första. Tvåorna kunde jag dock rädda en gång. Kändes allmänt loj i programmet men när jag såg filmen så såg det faktiskt ganska bra ut. Lite svårt men travslutorna ännu där han gärna vill bli lite låg. Så där kan vi bättra oss och plocka mer poäng så småningom.
Det tråkigaste var väl att vi "vann" gick på prisutdelning tom. Sen visar det sig att dom hade glidit på tangenterna och skrivit fel siffror i equipe på den sista startande, så vi fick byta rosetter så vi kom på en andra plats:banana:. Sånt som händer. Men det var ändå riktigt kul för det blev vår första placering på Int nivå :D
 
Blir inte så mycket update här nu från våran sida . Men vi har iaf debuterat med våran kür för nån vecka sen. Vi fick 67,62 och 68% av dommarna :confused::angel::rofl: hade faktiskt inte alls en bra rid känsla i programmet. Bägge serierna brast. I tvåorna slutade han byta då Ocean spände upp sig för något. I treorna räknade jag fel i första. Tvåorna kunde jag dock rädda en gång. Kändes allmänt loj i programmet men när jag såg filmen så såg det faktiskt ganska bra ut. Lite svårt men travslutorna ännu där han gärna vill bli lite låg. Så där kan vi bättra oss och plocka mer poäng så småningom.
Det tråkigaste var väl att vi "vann" gick på prisutdelning tom. Sen visar det sig att dom hade glidit på tangenterna och skrivit fel siffror i equipe på den sista startande, så vi fick byta rosetter så vi kom på en andra plats:banana:. Sånt som händer. Men det var ändå riktigt kul för det blev vår första placering på Int nivå :D
Stort Grattis!!
 
Blir inte så mycket update här nu från våran sida . Men vi har iaf debuterat med våran kür för nån vecka sen. Vi fick 67,62 och 68% av dommarna :confused::angel::rofl: hade faktiskt inte alls en bra rid känsla i programmet. Bägge serierna brast. I tvåorna slutade han byta då Ocean spände upp sig för något. I treorna räknade jag fel i första. Tvåorna kunde jag dock rädda en gång. Kändes allmänt loj i programmet men när jag såg filmen så såg det faktiskt ganska bra ut. Lite svårt men travslutorna ännu där han gärna vill bli lite låg. Så där kan vi bättra oss och plocka mer poäng så småningom.
Det tråkigaste var väl att vi "vann" gick på prisutdelning tom. Sen visar det sig att dom hade glidit på tangenterna och skrivit fel siffror i equipe på den sista startande, så vi fick byta rosetter så vi kom på en andra plats:banana:. Sånt som händer. Men det var ändå riktigt kul för det blev vår första placering på Int nivå :D
Grattis!!
Vad duktiga ni är!

Själv har jag hoppat terräng idag igen.
Vågade mig på de "stora" stockarna idag och lilla Pållan skötte sig perfekt! Jag är så nöjd med henne :heart
Även lastningen börjar fungera bättre och bättre. Så skönt!
 
En fråga till er som rider fälttävlan:
Vad använder ni för benskydd i terrängen?
Jag har hittills ridit med vanliga senskydd fram och strykkappor bak + boots.
Känner dock att jag vill ha något som inte är "öppet" framtill.
Så vad rekommenderar ni?
 
Blir inte så mycket update här nu från våran sida . Men vi har iaf debuterat med våran kür för nån vecka sen. Vi fick 67,62 och 68% av dommarna :confused::angel::rofl: hade faktiskt inte alls en bra rid känsla i programmet. Bägge serierna brast. I tvåorna slutade han byta då Ocean spände upp sig för något. I treorna räknade jag fel i första. Tvåorna kunde jag dock rädda en gång. Kändes allmänt loj i programmet men när jag såg filmen så såg det faktiskt ganska bra ut. Lite svårt men travslutorna ännu där han gärna vill bli lite låg. Så där kan vi bättra oss och plocka mer poäng så småningom.
Det tråkigaste var väl att vi "vann" gick på prisutdelning tom. Sen visar det sig att dom hade glidit på tangenterna och skrivit fel siffror i equipe på den sista startande, så vi fick byta rosetter så vi kom på en andra plats:banana:. Sånt som händer. Men det var ändå riktigt kul för det blev vår första placering på Int nivå :D

Vad kul! Grattis!
 
Jag har haft en tuff tid höst-vår. Jag har jobbat som ett as, blivit tvungen att bryta kontakten med min mamma och inte kunnat ha stallet som min vanliga energikälla iom extremt mkt konflikter och strul i stallet. Det tjafset har nog nästan tagit mest.
Jag tappade för första gången lusten med hästeriet. Funderade tom på att göra mig av med hästen. Har mest varit så lite som möjligt i stallet.
Men jag insåg att det inte var hästen jag var leds på eg. Han är ju fantastisk!

Nu har vi hittat en alldeles strålande lösning. Om en månad flyttar jag och särbon till ett stort hus och pålle får bo hos en jätteduktig och seriös tjej på promenadavstånd. Allt sköts mkt noga där, både djur och kunder.
Det ska bli kul att inspireras av duktig ryttare.
Vi får då full service alla dagar och jag kan då åka på jobb och semester utan problem när som.

Och huset är så stort att vi kan gå undan vid behov. Särbon kan ha human-praktik i ett hus på ”vår gård” och vi kan framöver flytta dit vårt lager med.
Och ha en liten båt i sjön några min bort.
Superhärligt! Can’t wait!
 
Jag har haft en tuff tid höst-vår. Jag har jobbat som ett as, blivit tvungen att bryta kontakten med min mamma och inte kunnat ha stallet som min vanliga energikälla iom extremt mkt konflikter och strul i stallet. Det tjafset har nog nästan tagit mest.
Jag tappade för första gången lusten med hästeriet. Funderade tom på att göra mig av med hästen. Har mest varit så lite som möjligt i stallet.
Men jag insåg att det inte var hästen jag var leds på eg. Han är ju fantastisk!

Nu har vi hittat en alldeles strålande lösning. Om en månad flyttar jag och särbon till ett stort hus och pålle får bo hos en jätteduktig och seriös tjej på promenadavstånd. Allt sköts mkt noga där, både djur och kunder.
Det ska bli kul att inspireras av duktig ryttare.
Vi får då full service alla dagar och jag kan då åka på jobb och semester utan problem när som.

Och huset är så stort att vi kan gå undan vid behov. Särbon kan ha human-praktik i ett hus på ”vår gård” och vi kan framöver flytta dit vårt lager med.
Och ha en liten båt i sjön några min bort.
Superhärligt! Can’t wait!

Du ska inte rida själv längre då alltså ?
 
En fråga till er som rider fälttävlan:
Vad använder ni för benskydd i terrängen?
Jag har hittills ridit med vanliga senskydd fram och strykkappor bak + boots.
Känner dock att jag vill ha något som inte är "öppet" framtill.
Så vad rekommenderar ni?

Jag har terrängskydd plus boots fram och kotskydd bak
 
Du ska inte rida själv längre då alltså ?

Jo då! Jag ska inte ha träningshjälp. Utan jag tränar hästen själv.
Men de promenerar mycket med hästarna dagligen. Då kan min följa med, främst om jag är borta. Och hon kan lina honom etc.
Det är en ryttare som är mycket skickligare än mig. Men vi rider/jobbar nog hästarna med olika hjälpgivningssystem. En del av mina hjälper betyder ju tvärtom för andra. Och jag vill att de alltid ska betyda samma. Sen vill jag ju träna hästen själv iom att det är kul.
Med fullservice syftade jag mest till att de mockar, gör mat/vatten och tar alla fodringar. Men de kan också sköta veterinärbesök, hovis etc.

Där jag står nu måste vi ta in själva alla dagar och även släppa ut på helgerna. Vi har också rullande schema på kvällsfodringar. Och iom att de flesta flyttat finns det inga att dela på det här med. Och det blir ju då svårt för mig att göra så mkt annat.
Förut var vi ju ca 15 hästar till som delade på sysslor och hjälpte varann.
Så det blir skönt att bli fri och bara tänka på träningen av hästen och att inte behöva känna att man inte åker iväg för att man inte vill be folk sköta hästen. Nu ingår ju det.
 
Jag orkar inte snart inte mer. :cry: Julia är väldigt sjuk och ska avlivas och jag måste få hjälp med hur jag ska hantera detta. Hon har kollapsad luftstrupe.
Mår så jävla dåligt, har stundtals svårt att andas och fullständig panik över att hon inte ska få finnas kvar.
Alla mina planer när barnen skulle blivit större och jag skulle ha mer tid... Fy fan!!!
Hur har ni orkat Ni som gått igenom det?
Hon är ju min DET! Och nu ska jag avsluta hennes liv, jag kan inte hantera det.

Snälla kom med tips, jag behöver verkligen hjälp att ta mig igenom detta 💔
Min älskade häst. Hur säger man hejdå?
 

Bifogade filer

  • 8C2E8852-870D-45D0-AD77-4E92AD6859BC.jpeg
    8C2E8852-870D-45D0-AD77-4E92AD6859BC.jpeg
    192,9 KB · Visningar: 55
Jag orkar inte snart inte mer. :cry: Julia är väldigt sjuk och ska avlivas och jag måste få hjälp med hur jag ska hantera detta. Hon har kollapsad luftstrupe.
Mår så jävla dåligt, har stundtals svårt att andas och fullständig panik över att hon inte ska få finnas kvar.
Alla mina planer när barnen skulle blivit större och jag skulle ha mer tid... Fy fan!!!
Hur har ni orkat Ni som gått igenom det?
Hon är ju min DET! Och nu ska jag avsluta hennes liv, jag kan inte hantera det.

Snälla kom med tips, jag behöver verkligen hjälp att ta mig igenom detta 💔
Min älskade häst. Hur säger man hejdå?
Fy så tråkigt att höra. :heart Man kommer över det, hjälpligt i alla fall.

Den tid hon har kvar få du försöka ta tillvara på, vilket du såklart vet om och gör.
 
Jag orkar inte snart inte mer. :cry: Julia är väldigt sjuk och ska avlivas och jag måste få hjälp med hur jag ska hantera detta. Hon har kollapsad luftstrupe.
Mår så jävla dåligt, har stundtals svårt att andas och fullständig panik över att hon inte ska få finnas kvar.
Alla mina planer när barnen skulle blivit större och jag skulle ha mer tid... Fy fan!!!
Hur har ni orkat Ni som gått igenom det?
Hon är ju min DET! Och nu ska jag avsluta hennes liv, jag kan inte hantera det.

Snälla kom med tips, jag behöver verkligen hjälp att ta mig igenom detta 💔
Min älskade häst. Hur säger man hejdå?
Åh, beklagar.
Jag har dock inget vettigt att säga. Alls. Men jag vet exakt hur det känns.
Man gör det bara för att man måste även om det känns som att det inte ska gå.
Beklagar verkligen. :heart
 
Jag orkar inte snart inte mer. :cry: Julia är väldigt sjuk och ska avlivas och jag måste få hjälp med hur jag ska hantera detta. Hon har kollapsad luftstrupe.
Mår så jävla dåligt, har stundtals svårt att andas och fullständig panik över att hon inte ska få finnas kvar.
Alla mina planer när barnen skulle blivit större och jag skulle ha mer tid... Fy fan!!!
Hur har ni orkat Ni som gått igenom det?
Hon är ju min DET! Och nu ska jag avsluta hennes liv, jag kan inte hantera det.

Snälla kom med tips, jag behöver verkligen hjälp att ta mig igenom detta 💔
Min älskade häst. Hur säger man hejdå?
Det finns inget lätt sätt..
Jag saknar fortfarande min stora bruna som fick somna in 7 år gammal :heart
Jag tänker på dig Emma!
Tillåt dig att sörja för det måste man..
Kramar :heart
 
@Tessalonica vet dom hur det har kunnat bli så? Har faktiskt aldrig hört talas om det tidigare. Har hon besvär hela tiden eller bara under ryttare?
 
@Tessalonica vet dom hur det har kunnat bli så? Har faktiskt aldrig hört talas om det tidigare. Har hon besvär hela tiden eller bara under ryttare?
Nu kan jag ju förstås inte alls svara på hur det är för @Tessalonica s häst men kan bidra med min erfarenhet.
Min shetlandsponny har det. Hon saknar en del broskringar runt luftstrupen, medfödd missbildning enligt veterinären, vilket gör att luftstrupen kollapsar och hon inte får luft när hon anstränger sig. För henne går det bra att bara vara sällskapshäst och röra på sig lite lätt men det går inte att träna henne. Om hon springer för mycket i hagen får hon också en rosslande andning.
 
Jag orkar inte snart inte mer. :cry: Julia är väldigt sjuk och ska avlivas och jag måste få hjälp med hur jag ska hantera detta. Hon har kollapsad luftstrupe.
Mår så jävla dåligt, har stundtals svårt att andas och fullständig panik över att hon inte ska få finnas kvar.
Alla mina planer när barnen skulle blivit större och jag skulle ha mer tid... Fy fan!!!
Hur har ni orkat Ni som gått igenom det?
Hon är ju min DET! Och nu ska jag avsluta hennes liv, jag kan inte hantera det.

Snälla kom med tips, jag behöver verkligen hjälp att ta mig igenom detta 💔
Min älskade häst. Hur säger man hejdå?

Så fruktansvärt sorgligt! Beklagar!

Jag vet inte hur man kommer igenom det. Men man gör det på ngt vis.

När jag tog bort min som jag haft i 20 år var jag som en blöt trasa. Min pappa ringde och bokade allt och följde med. Jag ville vara med hela vägen.
Efteråt körde han mig till min bästa vän. Och så grinade jag väl i ett dygn hos henne i hennes famn.
Jag hade ju en häst kvar. Men tog hästledigt några dagar. Sen hjälpte min kvarvarande mig genom att kräva sitt.

Men jag saknar min ponny än idag. Han var min DEN och jag hans. Men man minns mest det ljusa numer.
Men efteråt visste jag ju att beslutet var rätt, för hans skull. Det lindrar plågan lite, lite iaf.
Och så är det väl för Julia med.

Jag hade nog satsat på att tillåta dig sörja, omge dig med kärlek och sen försöka göra ngt som kräver fokus så fort du orkar.
Beklagar verkligen! ❤️
 
Jag orkar inte snart inte mer. :cry: Julia är väldigt sjuk och ska avlivas och jag måste få hjälp med hur jag ska hantera detta. Hon har kollapsad luftstrupe.
Mår så jävla dåligt, har stundtals svårt att andas och fullständig panik över att hon inte ska få finnas kvar.
Alla mina planer när barnen skulle blivit större och jag skulle ha mer tid... Fy fan!!!
Hur har ni orkat Ni som gått igenom det?
Hon är ju min DET! Och nu ska jag avsluta hennes liv, jag kan inte hantera det.

Snälla kom med tips, jag behöver verkligen hjälp att ta mig igenom detta 💔
Min älskade häst. Hur säger man hejdå?
Åh så sorgligt. Beklagar verkligen.
På nåt sätt klarar man det. Så är det att ha djur, de lever kortare tid än vi.
Extra tråkigt när de är unga och blir sjuka.
Känns fruktansvärt när man ska fatta beslutet att nu ska de inte få leva mer men du får tänka på att hon är väldigt sjuk.
Är så ledsen för din skull.
 
Men kära @Tessalonica :cry:. Så otroligt ledsamt.
Jag förstår dina våndor och det känns som man ska gå sönder.
Har tagit bort två hästar. Den ena var gammal, 26 år och swb och så barnens ponny.
Sedan våra hundar.
Man läker och du har ju verkligen letat och lyssnat och försökt hjälpa Julia på alla sätt!

Styrkekramar!
 
Blir inte så mycket update här nu från våran sida . Men vi har iaf debuterat med våran kür för nån vecka sen. Vi fick 67,62 och 68% av dommarna :confused::angel::rofl: hade faktiskt inte alls en bra rid känsla i programmet. Bägge serierna brast. I tvåorna slutade han byta då Ocean spände upp sig för något. I treorna räknade jag fel i första. Tvåorna kunde jag dock rädda en gång. Kändes allmänt loj i programmet men när jag såg filmen så såg det faktiskt ganska bra ut. Lite svårt men travslutorna ännu där han gärna vill bli lite låg. Så där kan vi bättra oss och plocka mer poäng så småningom.
Det tråkigaste var väl att vi "vann" gick på prisutdelning tom. Sen visar det sig att dom hade glidit på tangenterna och skrivit fel siffror i equipe på den sista startande, så vi fick byta rosetter så vi kom på en andra plats:banana:. Sånt som händer. Men det var ändå riktigt kul för det blev vår första placering på Int nivå :D

Så duktiga ni är! Stort grattis:heart :bow:!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 570
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 321
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp