Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uteritt med dottern. Skönt väder men vi ses vad knott det blivit märkte jag när vi kom tillbaka..
Jag bokade träning i nästa vecka men denna softar vi:).
Fick så härlig pepp av tränaren.
Var ju inte helt nöjd med min insats i helgen men hon fick mig ännu mer att inte fokusera på det negativa utan var nöjd att det ändå gick bra i lb:n även om jag klantade mig där med.
La:n var katastrof men världen går ju inte under och nån gång i september eller nåt när jag planerar tävla igen får vi hoppas vi är starkare och riktigt laddade:D.

Å Loppan ser så käck ut. Hon är ju egentligen mer ambitiös än Bellona.
Härligt att båda är igång.
Lite ömfotade på steniga grusvägar båda två så det blev mycket skritt idag.
 
Uteritt idag med:). Sällskap med ponnyfälttävlansekipage och dennes mor. Även hon ft ryttare så idag var det en fartfylld tur :D..
Roligt att även Bellona tänder till. Loppan var redigt på tårna vi dottern och Loppan fick ta täten..

Äldsta dottern å Loppispropp:
20170622_180829_zpsstjtqzwa.jpg

20170622_180721_zpsgsvhrpre.jpg
20170622_180518_zpsgdhkxfwz.jpg

Midsommarselfe med snygga hjälmen jag hittade i sommarstallet då dottern slarvat bort sin. Måste nog investera i ny ändå..
20170622_181754_zpszjqyfjio.jpg

Lite från tävlingen häromsist när jag nu ändå kommer ihåg hur jag lägger in bilder:D
IMG_20170617_183050_715_zpscjiwmp3a.jpg

FB_IMG_1497718511107_zpstsquhpxb.jpg


Synd inte fulast knoppar vinner några priser :laugh:..inte helt lätt när hon kliar man:grin:..
 
Senast ändrad:
Uteritt idag med:). Sällskap med ponnyfälttävlansekipage och dennes mor. Även hon ft ryttare så idag var det en fartfylld tur :D..
Roligt att även Bellona tänder till. Loppan var redigt på tårna vi dottern och Loppan fick ta täten..

Äldsta dottern å Loppispropp:
20170622_180829_zpsstjtqzwa.jpg

20170622_180721_zpsgsvhrpre.jpg
20170622_180518_zpsgdhkxfwz.jpg

Midsommarselfe med snygga hjälmen jag hittade i sommarstallet då dottern slarvat bort sin. Måste nog investera i ny ändå..
20170622_181754_zpszjqyfjio.jpg

Lite från tävlingen häromsist när jag nu ändå kommer ihåg hur jag lägger in bilder:D
IMG_20170617_183050_715_zpscjiwmp3a.jpg

FB_IMG_1497718511107_zpstsquhpxb.jpg


Synd inte fulast knoppar vinner några priser :laugh:..inte helt lätt när hon kliar man:grin:..
Vad roligt med bilder! :up:
 
Vilka härliga bilder @polly p
Jag har glömt hur jag laddar upp från mobilen :confused:

Själv är jag öm i hela kroppen efter en rejäl omkullridning i onsdags...
Sitter och trimmar i galopp när jag hinner tänka att hästen skyggar för läktaren i nästa sekund rullar vi runt :crazy:
Får hela hästen över vänster ben men som tur är rullar hon upp och tillbaka åt rätt håll.
Rejält skakad och rädd blev jag men kravlade upp och red lite till för att kolla att hon var okej...
Så jag känner mig som överkörd av tåget idag. Ont ÖVERALLT, nacken, revben, höft, rygg, knä och så vidare...

Men glad midsommar kära vänner :heart
 
Vilka härliga bilder @polly p
Jag har glömt hur jag laddar upp från mobilen :confused:

Själv är jag öm i hela kroppen efter en rejäl omkullridning i onsdags...
Sitter och trimmar i galopp när jag hinner tänka att hästen skyggar för läktaren i nästa sekund rullar vi runt :crazy:
Får hela hästen över vänster ben men som tur är rullar hon upp och tillbaka åt rätt håll.
Rejält skakad och rädd blev jag men kravlade upp och red lite till för att kolla att hon var okej...
Så jag känner mig som överkörd av tåget idag. Ont ÖVERALLT, nacken, revben, höft, rygg, knä och så vidare...

Men glad midsommar kära vänner :heart

Usch, vad otäckt! Skönt att ni inte skadade er värre iaf!
Hoppas du får en bra midsommar trots det!

Kl

Glad midsommar alla trådare!
 
Vi (dottern) har tävlat på Åby hela helgen så vi har knappt firat midsommar men lite god mat har vi hunnit med.
Var inne och tittade på 150 kval 2 idag. Galet stora hinder och de rider på i ett jättesnabbt tempo. Roligt att få se på nära håll.
Vissa hästar är ruskigt fina och rids väldigt trevligt medan andra inte ser så kul ut.
Tur att de gick rätt bra med dig @happyrider Otäckt när man går omkull.
 
Vi (dottern) har tävlat på Åby hela helgen så vi har knappt firat midsommar men lite god mat har vi hunnit med.
Var inne och tittade på 150 kval 2 idag. Galet stora hinder och de rider på i ett jättesnabbt tempo. Roligt att få se på nära håll.
Vissa hästar är ruskigt fina och rids väldigt trevligt medan andra inte ser så kul ut.
Tur att de gick rätt bra med dig @happyrider Otäckt när man går omkull.

Det är bara 10 cm högre än vad Sara hoppar nu.... 10 cm är ingenting :p
 
@happyrider hoppas det bättrar på sig snart men tur du inte blev allvarligt skadad.

Usch. Igår var ett sådant där tråkigt pass när jag blev påmind om varför jag vill sälja henne. Men det går ju inte så mitt intresse kommer nog och dö ut. Tur för hästarna kanske men..

Är ju inte Bellis fel att hon har en obalanserad heffaklump på ryggen som inte klarar av att sätta energi och låter bakdelen hamna i Haparanda och framdelen nedgrävd i Ystad:(..

Svårt fall idag om jag ska låta bli henne och trimma Loppan istället eller skogsmullerida och hoppas hitta roligt..
Men det ösregnar och jag ska åka och ta cytologprov innan jag börjar jobba i em så bara dem sakerna är blä.
Finns inga piller med blixtrande positiv feeling för det hade behövts;)..
 
Jag fick lite fnatt :banghead: och plötsligt är jag anmäld till en tävling till :p. Är ju så lätt och trevligt när man sitter i köket o planerar.

Hahaha precis så är det... sen tar jag mitt förnuft till fånga haha

Känns inte som jag någonsin kommer ut på några hopptävlingar .. Sara kanske vill ha ytterligare en grå att tävla :angel:

Nu har grå varit hos Stefan osteopaten och fått en genomgång där.. Nu ska jag rida ut i skogen och konditionsträna lite så vi hinner ut på några ft i år. Känns som det är det enda som är roligt när det väl kommer till kritan... visst det ser jätteroligt ut med fina hopptävlingar.. Men det är det ju inte :D
 
. Nu ska jag rida ut i skogen och konditionsträna lite så vi hinner ut på några ft i år. Känns som det är det enda som är roligt när det väl kommer till kritan... visst det ser jätteroligt ut med fina hopptävlingar.. Men det är det ju inte :D

Nej precis. Jag är anmäld, och ska starta, till hopptävling i helgen men det enda jag ser fram mot är att rida den andra fuxan i fälttävlan dagen efter....:o
 
Efter en viss strid kom vi ut! Å då i skogen fick hon galoppera mycket men det blir per automatik mycket övergångar och tempoväxlingar utifrån vad naturen erbjuder. I like:love:. Synd bara att det är så svårt att få henne gå fram/förbi saker ibland och jag är inte mesig eller vek i dom lägena.
 
Och jag får nog dementera det där med att inget är trasigt :crazy:
Alla symtom stämmer in på revbensfraktur. Har satans ont och kan inte ens dra djupa andetag :down:
Men som tur är gick det rida lite hjälpligt. Inga dressyrpass förstås men normal motionsridning. Dock sa tantan på VC att det kan ta 2 månader innan det är läkt :(

@Novali01 vilket spännande liv du har!!
Vad är pärlan för liten pärla nu då??
 
Och jag får nog dementera det där med att inget är trasigt :crazy:
Alla symtom stämmer in på revbensfraktur. Har satans ont och kan inte ens dra djupa andetag :down:
Men som tur är gick det rida lite hjälpligt. Inga dressyrpass förstås men normal motionsridning. Dock sa tantan på VC att det kan ta 2 månader innan det är läkt :(

@Novali01 vilket spännande liv du har!!
Vad är pärlan för liten pärla nu då??
Nej fyyyy för revbensfraktur, låter inte kul alls! Du ska nog vänta med att rida tills du kan andas ordentligt?
Pärlan är bara 3 år men rör sig jättebra och löshoppar kanon! Hade hon visat det på auktionen hade jag inte fått henne, det är en sak som är säker! Hon har är fälttävlansavlad med fullblodspappa och äkta irländsk stam med King of Diamonds i 3:e led, har flera syskon som går fälttävlan i England. Min sambo öppnade hennes boxdörr och tvingade mig att gå in för "hon ser ju så snäll ut!" fast jag sa att vi ingen 3-åring skulle ha...men hon är helt ljuvlig!:love: Dagen efter auktionen löshoppade vi henne och fast det var första gången i hennes liv löste hon det direkt efter 1:a språnget och blev bara bättre o bättre. Jag känner precis som med Misty, att detta är MIN häst och tyvärr kommer det ju innebära att jag får sälja nån annan till hösten.

Sen var vi i Belfast på Titanicmuséet! DET var helt fantastiskt så om ni nånsin åker till Irland måste ni besöka det.:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
242
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 703
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 856
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp