Bukefalos 28 år!

Nsv bruks 4 år, som bara drar iväg!

Sv: Nsv bruks 4 år, som bara drar iväg!

Nåt jag alltid tränar mina hästar på är att stanna på ett tygeltag vilket kan vara väldigt användbart i situationer där hästen sticker. Att sitta och dra oavsett bett brukar ju inte ha så stor effekt men att däremot böja huvudet lite på dem gör det omöjligt/försvårar för dem att rusa iväg. Självfallet måste hästarna läras att stanna på det viset under lugna former men när de väl lärt sig det brukar det vara oerhört effektivt.
 
Sv: Nsv bruks 4 år, som bara drar iväg!

Jag säger som de andra angående formen. Låt den vara, den kommer när hästen är genomriden. Jag brydde mig inte om hur Opal höll huvudet i början när han var fyra. Han sprang som en stjärnkikare men det försvann med tiden.

Jag tror även att hans beteende kan vara olydighet/okänslighet. Men tänk på att han bara är fyra år så ge honom tid. Han kan mycket mer än vad många andra fyraåringar. Men jag veeeet att det är lätt att vara ambitiös och vilja frammåt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 462
Senast: Jamtland
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 856
Senast: lillamy73
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 611
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 677
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp