Nu är det kört igen! (Fortsättning på kiss-tråden)

Min systers hon katt kissade inne rätt ofta så dom sterileserade henne men hon fortsatte, då gav dom henne P-piller fast hon är sterileserad och nu kissar hon inte längre :)
 
Det var bra att du sa det, för det har jag inte tänkt på förut! Jag har kollat diskmedlet, och det är ingen ammoniak i det, så det är ett alternativ till garderoben där
Men jag ska se om vi ska till att köpa ättiksprit.
Hon verkar iallafall lugnare nu när jag kommit hem, så det kanske var det som oroat henne
tyvärr har jag varit borta rätt mycket under en period här, och trots sambons närvaro verkar hon ha blivit oroad.
Nu är det dock en period som jag kommer att vara rätt mycket hemma, så då kanske det blir bättre

Till alla: tack för alla råd! Det känns lite hopplöst ibland när sambon får spel för att han inte förstår kattas beteende, men då känns det bra att det finns så vettiga och snälla personer på buke!
:bow:
 
ja har oxå problem me en katt som kissar... vi ska kastrera honom snart... o hjälper inte de, så kan man fråga stallet om dom vill ta emot honom... kommer ju att vara där var dag endån då ja har hästen där... får se vad som händer. ska flytta nu i maj till en marklägenhet.. då ska han få börja gå ute...
 
Jag tycker att du ska visa hänsyn till dina grannar och låta katten vara inne även i fortsättningen. "marklägenhet" låter ganska mycket tätort i mina öron.
Men det är min personliga åsikt, du gör givetvis som du vill antar jag.
 
Katter är väldigt känsliga för förändringar både i hemmet och känslomässigt. Hon kanske känner av om du är orolig för någonting, de kan bli oroliga om några i familjen bråkar eller vad som hellst. Jag hade en katt som kissade i sängarna. Hon kissade på min kompis en gång när hon sov över. Men den katten trivdes inte hos oss för vi kunde inte släppa ut henne och så var hon ensam mycket på dagarna. Men det är ju inte din katt. Fy sprejer hjälpte inte på henne.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
17 513
Senast: Zaria
·
Katthälsa Katt: Hankatt 2 år, kastrerad vid ca 6 mån ålder. Moder förvildad o avlivad av katthem. Uppfödd på flaska. Troligtvis...
Svar
10
· Visningar
2 402
Senast: bengeten
·
R
Övr. Katt Håller på att bli tokig! Tog över en 3-årig omplaceringskatt, en hona av rasen Ragdoll. Hon är steriliserad. Jättefin, social katt...
Svar
4
· Visningar
1 851
Senast: cili
·
Övr. Katt Jag vet snart inte hur jag ska hantera det här :( Min ena honkatt (dotter till en av mina andra katter) Pissar & bajsar i sängen... Hon...
Svar
11
· Visningar
5 345
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp