Bukefalos 28 år!

Nu är det Lokas tur...

lady_vip

Trådstartare
Fick tid direkt i morron, antagligen pyo eller UVI.

Hon har varit lite hängig, till och från, i snart en veckas tid men utan feber. Idag hade hon väldigt torr nos och jag tempade med 38,3 (normal temp 37.5) och kollade över henne noga, men förutom febern så har hon inga direkta symptom. Eftersom hon är väldigt noga med att hålla ordning och slicka sig så ser jag inga flytningar, men eftersom hon precis har löpt misstänker jag pyo.

Aja, håll tummarna, lite nervös är jag allt eftersom det var efter att Fortune tagit bort livmodern som hon blev så sjuk.
 
Sv: Nu är det Lokas tur...

näää... vilken otur du har med vovvarna! håller tummarna för att det inte är så allvarligt den här gången.

men pyo precis efter löp? brukar det inte gå några veckor innan risken är som störst? typ runt tiden för skendräktighet? jag minns faktiskt inte hur det var med min (som inte drack mer, inte hade feber, men lite lite flytningar och på en timme sjönk magen ner ett par dm -då var det akut).
 
Sv: Nu är det Lokas tur...

Hon ligger på operationsbordet nu, pyo, som jag misstänkte.

Dock ganska tidigt stadie så vi hade kunnat testa medicinering, men varken jag eller min vet. kände att det var läge eftersom hon är 5,5 år nu och inte ska ha några valpar. Så livmodern tas bort, känns väldigt skönt.

Jag vet inte riktigt när risken är som störst, hon hade ju sista blödningen för 2 veckor sen, men har varit hängig hela tiden (utan feber eller flytningar) och eftersom hon har jobbiga skendräktigheter så tänkte jag inte så mycket på det... Dessutom har hon haft lite störningar i slidan som har gjort att hon läcker lite urin när hon precis har varit ute. Så jag tror att det tillsammans gjorde att det blev livmodersinflammation, för UVI har vi uteslutet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 298
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 089
Senast: manda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Hej! Här finns det så mycket kunskap och erfarenhet så tänkte höra om det finns någon som har varit med om eller känner till liknande...
Svar
12
· Visningar
1 828
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp