Bukefalos 28 år!

nu är det vår!

Sv: nu är det vår!

DSCF0018-6.jpg

Ursäkta, utanför ämnet men... Visst är det ett får!? Mamma säger att får inte kan ha horn medan jag hävdar att de definitivt kan ha det! :)
 
Sv: nu är det vår!

Ja, tackor kan ha horn. Det beror på ras, i vissa raser har endast baggarna horn, andra har både baggar och tackor horn eller ingendera. Skulle gissa på att tackan på bilden är ett gutefår där både tackor och baggar har horn. Det är likadant med getter och nötkreatur.
 
Sv: nu är det vår!

Mina kaniner har varit hemma hos föräldrarna drygt en vecka, med daglig utevistelse. Passade på att ta kort på Dennis idag, grannens katt var tydligen mycket läskigare än vad våra egna är. :D

jagful005.jpg
 
Sv: nu är det vår!

Man vet att det är vår när de är små börjar dyka upp. :love:

IMG_8578.jpg


_MG_4679.jpg


IMG_8569.jpg
 
Sv: nu är det vår!

han e en liten gatukorsning med hängbuksvin...så han är inte bara tjock.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi tänkte göra om ett skrymsle (städförråd) under trappen till mini-lekrum. Det vore mysigt med fluffig heltäckningsmatta, kuddar...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 254
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Min lilla JRT har passerat 14 år och är en pigg och alert liten hund. Lite senil, hör sämre än förr och hade en akut pankreatit i våras...
2
Svar
25
· Visningar
2 947
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Tyckte också den "vanliga" uppdelningen var så taskig på något sätt, mamman är hemma i ett år och allt är jobbigt sen kommer pappan in...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
12 020
Senast: Imogen
·
Hemmet Jag insåg ,efter ett besök hos kompis med mysig altan, att anledningen till att jag inte är så ofta på altanen nog beror på att den...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp