Bukefalos 28 år!

Nu blir jag galen HJÄLP!

F

*fia*

har haft min tik i 4 år nu, aldrig vart några problem, blev rumsren ganska sent men de beror på att hon råka illa ut innan mej, är en omplaseringshund.

när killen å jag flytta ihopp bestämde vi oss för att skaffa en till då tiken skulle ha någon att leka med å vi kunde gå lång promenader.

köpte oss en valp iaf, började me de vanliga, ut varannan timma, tidngar överallt..

började me att lära honom att kissa på tidningarna å flyttade dom nära dörren som jag blitt lärd att man ska göra.


detta funka inget vidare så vi beslöt oss att belöna varje gång han gjorde på tidningen å varje gång han tömde rejält ute å detta funkade kalas..



allt gick åt rätt håll, han hade varit totalt rumsren i 1 månad även klarar hela natten osv.


då började tiken löpa å han löpte amok, e 7 månader nu, så vi beslöt oss för att han fick vara i sin bur(skaffadebur för han hittar på j*vla massa hyss när han är ensam) så han fick vara i buren för han bara kissa överallt.


de funkade å han hade sitt ben å va glad.

nu 1 månad efter hon löpt klart så återstår problemet.


han kissar varje gång man tar på honom, varje gång man säger till honom, varje gång man kommer hem, när man leker osv.



igår hade han kissat i vår säng å ingen liten kiss utan TÖMT på båda täcken å madrassen...


kissade även på sitt sovtäcke, på leksakerna, på kläder på golvet osv.


vi rådfrågade en tränare som tyckte vi skulle leka av honom å försöka stimulera honom å denna klia sej i huvudet när vi sa att hallå han e med i stallet varje dag, leker minst 2 ggr per dag med stora hunden ute å springer fritt, har massa leksaker å vi har även provat å kissa honom kasta pinne tills han inte orkar å kissa igen ändå kissar han hemma.


så vi tog de drastiska å tog bort vattnet han dricker lätt 1 skål vatten om han får, så han fick vatten vid mat tid å varje gång innan han gick ut, detta funka 2 veckor å nu har han börjat igen...





sitter helt förvirrad å funderar på om det bara ÄR en trotts grej lr om han har något fel på blåsan, han vet att han gör fel, han skäms¨å springer till dörren å då går vi ut men då finns ju inget....



va ska jag göra ??? blir galen på allt kiss, jag är hemma å e sjukskriven så jag e ute ofta me dom, men inget jsg gör hjälper..


kan de va nått fel på hans blåsa?? satt å fundera på de innan men nu dom senaste 2 veckorna har han inte lagt av å kissat när vi kommit på honom å han har även börjat lyfta benet å kolla på oss...




behöver hjälp så tröttsamt att torka kiss hela tiden..,
 
Sv: Nu blir jag galen HJÄLP!

vi rådfrågade en tränare som tyckte vi skulle leka av honom å försöka stimulera honom å denna klia sej i huvudet när vi sa att hallå han e med i stallet varje dag, leker minst 2 ggr per dag med stora hunden ute å springer fritt, har massa leksaker å vi har även provat å kissa honom kasta pinne tills han inte orkar å kissa igen ändå kissar han hemma.

Han kan mycket väl vara överstimulerad också. Hur gammal är han?
 
Sv: Nu blir jag galen HJÄLP!

Jag skulle nog rådfråga en veterinär, det kan vara något fel på honom.

Det är lika bra att utesluta det innan ni tar till andra metoder.
 
Sv: Nu blir jag galen HJÄLP!

Jag skulle också kolla upp honom hos en vetrinär för att utesluta rent fysiska saker.

Det KAN ju vara så enkelt att han har urinvägsinfektion.
 
Sv: Nu blir jag galen HJÄLP!

han är 8 månader jo vi har funderat på om han e överstimulerad med å drat ner på en del mys å lek men de hjälper inte heller.

va nyss hos vet. å fixa hans öga hade hamnat i slagsmål med en av katterna hemma som rivin honom i ögat.

å eftersom det "bara" är 500 kr innan försäkringen går in så kanske lika bra att göra en rejäl genom gång,,


tänkte höra om de e någon som haft problem med ögonen på sin hund med, våra är nu färdig behandlad med salva å åt. besöket va ok, men han har fått som en quassimodo knöl stenhård å inte ont e helt osymetrisk på huvudet stackan.. ska dom bli så??


men men ska man pilla på allt så får man antagligen skylla sig sj..
 
Sv: Nu blir jag galen HJÄLP!

Kolla med vet i säkerhets skull. På vilket sätt var den förra illa behandlad, fick du den av någon som hade slagit den eller liknande? Det kan ta lång tid för en valp innan den blir helt rumsren tyvärr, kan komma och gå i perioder.
Min grannes pudeltik var omplaceringshund och den kissar fortfarande inne när den blir rädd, trots att den är sex år gammal nu.
:o
 
Sv: Nu blir jag galen HJÄLP!

Han kanske är lite över stimulerad.. Det e ju inte alltid det bästa att springa runt och leka, jaga pinne osv.. Allt det kan ju bli mer el mindre ett stress monent. Min hund klarar det inte.

Skulle snarare aktivera hunden med hjärn gympa.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 316
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 838
Senast: Kaching
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 342
Senast: Twihard
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 216
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp