Nu har mina kära pojkar åkt...

Bebben

Trådstartare
Till sina nya, underbara hem! Jag saknar dom massor, men är supernöjd med deras riktigt bra familjer, och är så glad över att jag prickat rätt. Båda har inkommit med sina rapporter efter hemresorna, och det har gått jättebra.
Båda killarna har fått nya bröder! Den ena är en blandras, och den andra brorsan är en Rottis.

Kvar blev då flickorna...
1246657321_resized.jpg


Aldon säger hejdå till pappa, strax innan avgång;
1246657344_resized.jpg


Sista bilden på Avon, den underbaraste av dom bästa!
1246657358_resized.jpg


Aldon och Alys var tvungna att provsitta min helt nya solstol, jag hann inte ens packa upp den klart innan :p
1246657339_resized.jpg


Alys, den blivande Stockholmaren, är en riktig godbit :love:
1246657185_resized.jpg


Och mitt lilla Monster, som spelar beskedlig...
1246657180_resized.jpg


Alys stannar tills i slutet av juli, då hon följer med oss upp till Sthlm för att lämnas av hos min uppfödarkollega. Det är skönt för lilla Monster att ha syrran kvar ett tag, så hon slipper plåga ihjäl sina föräldrar...
Dom ligger utbredda i sängen nu, och njuter efter en härlig lekstund med sin pappa ute i trädgården. Snart ska vi gå en liten kisstur, och träna mer på att gå i koppel.

Jag är så nöjd med den här kullen, så det finns inte! Alla valparna har en riktig toppenmentalitet, som har visat sig under denna veckans social- och miljöträning. Dom går framåt hela tiden, är inte rädda för varken ljud, främmande hundar eller konstiga föremål. Dom blir överlyckliga vid åsynen av en människa, och anpassar sig fint i alla nya situationer som uppkommer.
Imorgon ska vi in och gå en till runda i "stan", och på söndag ska vi iväg till en kompis och leka med stor Rottishane igen. Dom har fått träffa alla snälla hundar i bekantskapskretsen som jag litar på, och tycker att det är skitkul. Dom leker hejvilt med sina nya polare, och slocknar sen - utan en tanke på att dom skulle vara på "främmande mark".
Att dom sen är väldigt fina exteriört är ju såklart något jag är mycket glad över också!
 
Sv: Nu har mina kära pojkar åkt...

Tack :)

Jag hoppas du får chansen att träffa Monster någon gång, eftersom du älskar hennes pappa så mycket :D Hon är underbar!
 
Sv: Nu har mina kära pojkar åkt...

Oj, vad dom har blivit stora. Känns som igår när du la ut bilder på dom som pyttesmå :)
 
Sv: Nu har mina kära pojkar åkt...

Dom är roliga att fota :love: I alla fall när dom är stilla, haha.
 
Sv: Nu har mina kära pojkar åkt...

Jaa, för 9 veckor sen så var dom mellan 7-9 kg mindre :D Den största killen vägde 9,7 kg igår på sin 9 veckorsdag. Han är en bjässe!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja, vad gör man? Jag har två helt underbara sphynxar, dom är riktiga charmtroll och jag är så fruktansvärt fäst vid dom. För 10 månader...
Svar
7
· Visningar
1 669
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Har fyllt 6 veckor nu! :love: Dom är underbarast i hela världen, och charmar alla i sin väg... Med sina starka personligheter (Och...
2
Svar
35
· Visningar
2 442
Senast: Bebben
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 885
Senast: thea
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp