Nu har Tim börjat "skriva"!

Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Du ska vara stolt!
Men snart måste du nog investera i en större magnettavla och fler bokstäver för då skriver han väl långa noveller den lilla parveln ;).

Jätteduktig är han!

Han har en stor magnettavla men tycker visst det är roligast att använda den lilla även om han får trycka ihop orden.
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Oerhört fascinerande!

Vilka ord han kan! Vårblommande, det är ju fantastiskt! Har han sett det ordet eller kommit på det själv, formen är ju ovanlig?

Tror du att han förstår orden? Tror du att han förstår så att säga det kommunikativa med skrivna ord, att man kan kommunicera så? Eller är det mer som ett slags bilder av tecken?

Hur lär han sig?

Jisses, vad stimulerande det är att tänka på det här!

Hur gammal är han, jag har glömt? 4?


Var han får allt ifrån har jag ingen aning om. Han älskar att läsa böcker, eller titta i dom.
Favoritkatalogerna är biltema, ikea, harald nyborg m.fl. och i dom har han säkert hittat en del ord, som tex vagnstillbehör.

Hur han lär sig vet jag inte heller. Han tittar på ett ord och sedan skriver han det några dagar senare, ibland direkt efter att han sett det.

jag tror inte att han förstår det kommuniaktiva med orden, men jag tror han förstår vad några ord står för.
Säger jag tex att nu ska vi ha glass så säger han glass och ler och vet att snart kommer det något gott.
Han kommer allt oftare till mig när jag säger kom nu Tim.
Jag tror han förstår men att det tar en väldans mycket mer tid för honom att koppla ihop orden med vad ordet betyder att man ska göra.

Jag har skrivit att han är 3½ år gammal, men han är inte riktigt det heller. Han fyller 3½ nästa vecka :p
 
Senast ändrad:
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

tack så mycket allihopa :)
Jag tycker han är otroligt duktig och gud vet hur mycket han har där inne egentligen.

Anna Anka var ju bara för bra tycker jag :D

Han läser gärna reklambladen så därifrån får han nog mycket, som skopunkten.

Undrar vad det ska bli av honom i skolan, inte behöver han lära sig läsa, eller skriva i ettan i alla fall :D

Nu är det dags att hoppa i säng efter en dag på Liseberg med barnen. Skoj har dom haft och Tim vågade sig på att åka lite karuseller med :)
Får se hur många dagar det dröjer innan han skriver plopp nu. Vann det idag och han snodde godiset och kollade väldigt intressant på förpackningen.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Jag blir också mållös !

Han är helt otrolig - jag tror att ni har hittat vägen "in" till att kommunicera med honom. Även om han inte kopplar ihop det kommunikativa med alla orden ännu, så kommer han att göra det vad det lider. Han har ju jättepotential iom med sin fascination för bokstäverna. Åhh - det är så kul att se ! Fina duktiga Tim !

Jag tycker öht att man ser stor skillnad på hans kommunikationsförmåga jämfört med de första filmerna.
 

Liknande trådar

Småbarn I går fick jag mkt beröm på dagis för att min 3 1/2 åring skriver sitt namn själv plus lite ord som mamma och pappa. Enligt pedagogen så...
2
Svar
23
· Visningar
6 365
Senast: Sunshine
·
Hundhälsa Min älskade vän börjar bli gammal. Hon är oförskämt pigg än så länge och därför bestämde jag mig för att filma henne lite på en...
Svar
18
· Visningar
2 107
Senast: SiZo
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 752
Senast: Varmblod90
·
Hästvård Jag behöver lite input... Jag har en häst som jag haft sedan sommaren 2011. Fram tills sommaren 2012 var det inga som helst problem...
Svar
4
· Visningar
1 789
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp