Nu har Tim börjat "skriva"!

RIA

Trådstartare
Sedan Tim fick en ny magnettavla förra helgen så har det ploppat ut ord ur honom.

Han skriver allt möjligt. En dag skrev han djurmat och dagen innan skrev han kulörtvätt :D
Svåraste ordet är väl vagnstillbehör och 3 ords meningen med mellanslag; tack för idag samt tycker om dig.

Filmade honom för några dagar sen, bry er inte om slutet, syskonkärlek ;)
http://www.youtube.com/watch?v=bRS7JewAtL4

Sedan denna, det märks att han tar in alla ord han ser :D
http://www.youtube.com/watch?v=5rHy_H39B-w

Man kan inte bli annat än stolt :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Kollade bara lite för mitt internet är så segt, men jag är riktigt imponerad :bow:

Jag visste inte ens att så små kunde skriva så mycket :o
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Ja du ska verkligen vara stolt :love: Han är helt underbar din lille kille, imponerande att han snappar upp så mycket och att han till och med minns dubbelstavningen!
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Han är jätteduktig RIA! Vilken ordförståelse, eller förmåga att se var bokstäverna ska sitta! Men det hör kanske till hans sjukdomsbild? Du är entusiastisk och tålmodig som vanligt och du är jätteduktig på att berömma positivt!
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Oj vad DUKTIGT! Att kunna skriva så när man är så liten!
Jätteimpad, vilken supermamma du är :love:
(Och vilken superunge han är).
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Vad roligt att han gjort så stora framsteg.
Förstår att du är en stolt mamma. :)
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Du ska vara stolt!
Men snart måste du nog investera i en större magnettavla och fler bokstäver för då skriver han väl långa noveller den lilla parveln ;).

Jätteduktig är han!
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Oerhört fascinerande!

Vilka ord han kan! Vårblommande, det är ju fantastiskt! Har han sett det ordet eller kommit på det själv, formen är ju ovanlig?

Tror du att han förstår orden? Tror du att han förstår så att säga det kommunikativa med skrivna ord, att man kan kommunicera så? Eller är det mer som ett slags bilder av tecken?

Hur lär han sig?

Jisses, vad stimulerande det är att tänka på det här!

Hur gammal är han, jag har glömt? 4?
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Det står ovanför Youtubeklippet att han är 3½ år (!!). Jag är helt imponerad, det är ju fantastiskt!
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Var stolt över dig själv också! Du är en toppenmamma med ett stort sinne för pedagogik, och det är till stor del din förtjänst att din söta lilla kille gör framsteg- du ger honom möjligheter och verktyg.
Imponerande!
Anna Anka var ju helt underbart!
 
Senast ändrad:
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

KL

Har precis tittat på dina klipp och är jätteimponerad! Inte ens 4 år gammal!

Är förövrigt nyfiken på samma frågeställningar som Petruska :)
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Var stolt över dig själv också! Du är en toppenmamma med ett stort sinne för pedagogik, och det är till stor del din förtjänst att din söta lilla kille gör framsteg- du ger honom möjligheter och verktyg.
+1 på det! :bow:
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Han är ju helt fantastisk lille Tim, och jag måste beundra dig för ditt mammaskap, så engagerad och tålmodig du är :love:
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Wow, fantastiskt!!

Anna Anka :D

Do not cover :rofl:

...och inte en gång stavade han fel. Jag är mållös av beundran.
 
Sv: Nu har Tim börjat "skriva"!

Han är jätteduktig RIA! Vilken ordförståelse, eller förmåga att se var bokstäverna ska sitta! Men det hör kanske till hans sjukdomsbild? Du är entusiastisk och tålmodig som vanligt och du är jätteduktig på att berömma positivt!

Autism räknas som funktionshinder som en annan påpekade. Pekar inte finger utan rättar bara :)

Men ja, det hör till. Autistiska blir ju oftast väldigt intresserade av just något speciellt och i Tims fall så är det ju bokstäver. ibland talas det om att autistiska har ett fotogentiskt minne och här skulle jag nog tro att han har det.
 

Liknande trådar

Småbarn I går fick jag mkt beröm på dagis för att min 3 1/2 åring skriver sitt namn själv plus lite ord som mamma och pappa. Enligt pedagogen så...
2
Svar
23
· Visningar
6 365
Senast: Sunshine
·
Hundhälsa Min älskade vän börjar bli gammal. Hon är oförskämt pigg än så länge och därför bestämde jag mig för att filma henne lite på en...
Svar
18
· Visningar
2 107
Senast: SiZo
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 752
Senast: Varmblod90
·
Hästvård Jag behöver lite input... Jag har en häst som jag haft sedan sommaren 2011. Fram tills sommaren 2012 var det inga som helst problem...
Svar
4
· Visningar
1 789
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp