Bukefalos 28 år!

ny häst - film!

Sv: ny häst - film!

Fin:)
Ser ut att gå lite fort i traven bara. Jag hade försökt samla upp lite mer, samt träna många tempoväxlingar.
 
Sv: ny häst - film!

Tycker också den ser trevlig ut, men lite springig. Se till så du inte "jagar iväg" den med sitsen! :)
 
Sv: ny häst - film!

Tycker det ser ut som en trevlig häst, men springig som de andra skrev. Med träning kommer det bli finfint! Kul och grattis till en fin häst! :)
 
Sv: ny häst - film!

Jättefin häst!:)
Får jag bara fråga vad du gör med ytterhanden flera gånger i vänster varv vid typ 2.00 i galoppen?:)
 
Sv: ny häst - film!

Ser trevligt ut! Du har en stabil sits och mjuk hand. Hästen är lite trippig i traven och ligger på lite grann. Skulle samla upp den något.
 
Sv: ny häst - film!

ser ut att vara en fin och rejäl häst :) ridpasset ser lite hetsigt ut, nästan slarvigt och inte så harmoniskt. Men det löser sig säkert när ni lärt känna varann och kan få det lite lugnare :) Det är ju dock bra att du rider på framåt så den inte går bakom tygeln och ramlar framåt, vilket kanske skulle hända om du skulle sitta och bromsa istället.
 
Sv: ny häst - film!

Spänt. Kan du lägga ner den också? Nu får du ju den där symaskinstraven med indragen näsa. Men det blir säkert jättebra med lite träning.

Väldigt tjusig häst i alla fall. :)
 
Sv: ny häst - film!

Säger som dom andra att det går lite fort i traven men han ser trevlig ut att rida :)
 
Sv: ny häst - film!

För att vara första passet så ser det trevligt ut men han skulle behöva börja röra sig igenom kroppen mera för att få en ärlig form. Nu är det svårt att säga utifrån en film men jag skulle försöka rida lätt liiite liite långsammare för att genom sitsen påverka takten så att han får en långsammare takt. Om även tempot sjunker så gör det inget.
När han väl är lugnare i takten så skulle jag jobba med små tempoväxlingar för att få honom att bjuda fram till handen lite bättre (han ser ut att släppa handen och krullar ihop sig) När han söker bettet så kan du länga ut tygeln lite och då brukar de följa med framåt nedåt. En längre överlinje och en lägre form kommer hjälpa honom att slappna av i ryggen och aktivera bukmusklerna. Då kommer du att få bättre gångarter med mer schvung. Med lite bättre styrka så kommer även nosen komma fram så småningom.

Ser ut som en liten oslipad diamant =) Vad ska du ha honom till?
 
Senast ändrad:
Sv: ny häst - film!

Då vill jag veta mer! Det är min favoritkorsning. Vad har han för stam, uppfödare, mkh etc?

Tycker också att han är jättefin.

Han är cirka 158 cm i mankhöjd. Stam: E. Leag och U. Proud Rosie vilket inte säger mig så mycket :)
 

Liknande trådar

Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: slant98
·
Hästmänniskan Ny tråd för alla som varit en del i "vi som letar häst" tråden eller kanske bara köpt ny häst och vill dela med sig :) Hur har det gått...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Oknytt
·
Fritid Hej! Minns en film jag såg när jag var yngre men som jag verkligen inte kan hitta och minns inte namnet, kanske någon känner igen den...
Svar
8
· Visningar
1 499
Senast: Milene
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp