Bukefalos 28 år!

Ny ponny .

J

Jessiexjessie

Snart så kommer min nya ponny till satllet. men jag har börjat fudnera lite på en grej, jag väger ca 56 kg. & är 162 cm. lång, ponnyn är ca 145 cm., inte så mkt. musklad å så, men det skall vi jobba på, men trro ni att jag är förstor/förtung för hon? jag kommer inte att växa mera.
Började fundera på dettta ang. en anna tråd.
 
Sv: Ny ponny .

Nej du är inte för tung! Jag kan rida små c-ponnies/stor b-ponnies utan några problem och jag väger strax under 50kg.
 
Sv: Ny ponny .

Nej du är inte för stor! Rid och var glad du:)

MVH Russin8 som rider en 145cm hög ponny imellanåt, jag väger 72kg och är 170 cm lång:)
 
Sv: Ny ponny .

Du är absolut inte för stor. Jag har medryttare på min D-ponny som är ca 147 cm som är ca 170 cm och väger strax över 60 och det är inga problem alls.
 
Sv: Ny ponny .

Va bra, trodde inte heller det, men så vad ett sånt jäkla tjafs i ett grann stall å så såg jag en tråd om det här på buke, så tänkte att det är lika bra att kolla upp det en gång för mkt.
p.s vägde vist 55 kg :/
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 970
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 231
Senast: Twirro
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 492
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 510
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp