Bukefalos 28 år!

Ny skola, vänner

matildadahlgren

Trådstartare
Om precis en vecka börjar jag på i ettan på gymnasiet. Jag ska börja på ett ridgymnasie. En tjej som jag bodde granne med i några år och var bästa vän med, tills hennes föräldrar skildes och hon flyttade, ska också börja på samma skola. Hon har en till kompis som ska börja där, så jag har ju typ två garanterade kompisar.
Men jag vill träffa andra också. Jag är rädd att det bara kommer bli vi tre liksom och jag har haft det så de senaste tio åren, att jag i stort sätt bara fyra kompisar. Och jag vill inte att det ska bli så på den nya skolan.

Så är det någon som har något tips på vad jag kan göra för att få lite nya vänner?
:)
 
Sv: Ny skola, vänner

Åh det där kommer förmodligen gå av sig självt! Var trevlig och prata med de i din omgivning. Ska du bo på internat? I så fall lär det i stort sett gå per automatik! Snacka inte skit om folk och var trevlig, så borde det gå vägen :)
 
Sv: Ny skola, vänner

Det löser sig :)
Jag började internatskola 3 timmars enkel resväg hemma från det trygga. Kände till 2-3 personer men hade mer eller mindre aldrig pratat med dom.
Tog studenten med fler vänner än jag tidigare haft under mina skolår. Jag var dessutom VÄLDIGT blyg och inåtriktad när jag började på skolan och klev ut både utåtriktad och initiativtagande.

Så var inte orolig, du kommer träffa mycket folk (både såna du vill träffa och såna du inte vill träffa :D ) men försök vara öppen. På vår skola festade vi ganska mycket och hittade på mycket kvällsaktiviteter (även såna utan alkohol) och bara man hängde med där var saken super enkel. På skolan jag gick på var tvåorna och treorna ganska sugna på att se vad det var för några som hade börjat. Min första månad kom de äldre eleverna och "raggade" med sig de nykomna så att vi fick vara med. Nu vet jag inte om den gemenskapen var unik för den skolan men tror inte det.
 
Sv: Ny skola, vänner

Sånt där löser sig. Vem vet, du kanske inte alls vill vara med din vän sedan länge när du kommer dit, du kanske hittar andra att umgås med. Var dig själv och var trevlig bara.

Jag kände inte någon när jag började på gymnasiet, är jätteblyg så jag var lite orolig men jag fick vänner från första dagen och vi håller fortfarande kontakten trots att det i år är 11 år sedan vi gick ut gymnasiet.
 
Sv: Ny skola, vänner

Sånt löser sig! Var öppen, prata med folk, var trevlig.
När jag började gymnasiet första gången kände jag en tjej i klassen. I början höll jag mig till henne men ganska snabbt hade jag skaffat fram 7-8 kompisar till i klassen, varav en fortfarande är en väldigt nära vän.
Andra gången jag började gymnasiet (ny skola, ny klass, nytt allt) kände jag ingen. Där umgicks hela klassen en del i början, sen var jag mest med 2 andra tjejer, sen ändrades det där runt under alla tre år men det var aldrig någon som var ensam. En av de jag lärde känna då är också en av mina absolut närmsta vänner nu, och många andra har jag fortfarande kontakt med.

Det är nog ganska lätt att hitta vänner på gymnasiet, just för att ni ju antagligen valt det program och skola ni valt för ni delar intresse!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hur gör man med folk man är "vän" med, men inte så himla bra kompis med på Facebook? Nån man träffat i nåt tråkigt sammanhang och...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 079
Senast: MCP
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 228
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 850
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp