Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och sambon planerar att gifta oss i juni. Det blir i kyrkan, en liten kompromiss. Jag är cirka noll kyrklig men sambon gick med på att inte döpa vår son så då fick jag gå med på att gifta oss i kyrkan.

Vi kommer bjuda runt 40 personer och eftersom vi inte har så mycket pengar att röra oss med kommer vi göra det mesta själva.
Jag har hittat en klänning för runt 1000kr, ringarna går på 3000kr. Maten kommer jag göra själv, tänker mig någon kall buffé. Alkohol har mina föräldrar erbjudit sig att stå för.
Min bästa vän är frisör och fixar mitt hår, min svägerska har gått någon konditorlinje och kommer göra tårtan. Min andra svägerska är jätteduktig på att fota.

Tänker oss en budget på typ 11-12000kr, är det rimligt?
Vilka kostnader är det liksom?
• mat
• klänning + skor
• ringar
• lokalhyra
• solist
• dekorationer

Angående efternamn kommer jag att ta sambons. Jag har ett tråkigt -ssonnamn och sambon har ett jättefint namn som bara hans släkt heter.

Brudbukett plus till ev tärna! Vet inte om de tillhörde dekorationer. Killens kostym om han inte har någon fin. Ev smycken om du behöver nya? Inbjudningskort. Iofs ingen stor summa men ändå :)

Bestick, tallrikar o sånna saker, om ni inte har för 40 pers går ju sånt att hyra. Ev partytält om ni vill vara ute.

Bara min vigselring kostade mer än er budget så vet inte om jag är rätt att svara :p men känns rimligt beroende på vad för mat du tänkt dig !

Smyger in. Frieri 25.8.2014 och bröllopet kommer stå 12.9.2015

Präst,kyrka och lokal bokad. Så känns rätt lugnt. Första utkast till gästlista skriven. Ligget på 120 gäster men gissar att tex kusiner från min pappas sida inte kommer, har inte sett dem på 15 år. Känns dock fel att inte bjuda dem då jag bjudet all släkt på mammas sida. Så vi räknar med att landa på 100 pers.

Bjuder på kall buffé. Svärmor har lovat göra gravlax och tjälknöl åt oss. Mina föräldrar betalar lokalen

Total budget är 2000€ fast då hade vi ju tänkt betala allt själv.

Sambon kommer troligen ta mitt efternamn, jag har ett rätt ovanligt ca 70 pers bär det inklusive ingifta

Senast ändrad:
Smyger in. Frieri 25.8.2014 och bröllopet kommer stå 12.9.2015

Präst,kyrka och lokal bokad. Så känns rätt lugnt. Första utkast till gästlista skriven. Ligget på 120 gäster men gissar att tex kusiner från min pappas sida inte kommer, har inte sett dem på 15 år. Känns dock fel att inte bjuda dem då jag bjudet all släkt på mammas sida. Så vi räknar med att landa på 100 pers.

Bjuder på kall buffé. Svärmor har lovat göra gravlax och tjälknöl åt oss. Mina föräldrar betalar lokalen

Total budget är 2000€ fast då hade vi ju tänkt betala allt själv.

Sambon kommer troligen ta mitt efternamn, jag har ett rätt ovanligt ca 70 pers bär det inklusive ingifta
Grattis!! Jag skulle aldrig stå ut att vänta o planera så lång tid i förväg!:D vi förlovade oss i maj o gifte oss i Augusti :) det tycker jag var lång tid haha!

Grattis!! Jag skulle aldrig stå ut att vänta o planera så lång tid i förväg!:D vi förlovade oss i maj o gifte oss i Augusti :) det tycker jag var lång tid haha!
Åh, vad skönt att höra! Blev lite orolig att man måste boka kyrka och såntdär flera år i förväg typ... (fast ni kanske inte gifte er i kyrkan?) Jag tänker mig att vi gifter oss i maj eller juni... Ska bara fria först, så att jag kan börja diskutera det med sambon också :angel:

Var ute i god tid med kyrka och präst så vi skulle få den helg vi ville ha. Och då vi hade kyrka bokad så måste man ju slå till med lokal för att inte stå utan sedan.

Jag är sådan att jag vill ha det ur värden. Nu är det egentligen bara maten kvar samt inbjudan. Studerar ju sista året så våren kommer vara rätt tuff med skrivande av examensarbete

Mina två ringar (bild från fotografen), kanske lite blaffigt, men jag gillar det, och det är jag som ska ha dom :):)

10655306_768189289890046_1431103720003406984_o.jpg

Brudbukett plus till ev tärna! Vet inte om de tillhörde dekorationer. Killens kostym om han inte har någon fin. Ev smycken om du behöver nya? Inbjudningskort. Iofs ingen stor summa men ändå :)

Bestick, tallrikar o sånna saker, om ni inte har för 40 pers går ju sånt att hyra. Ev partytält om ni vill vara ute.

Bara min vigselring kostade mer än er budget så vet inte om jag är rätt att svara :p men känns rimligt beroende på vad för mat du tänkt dig !

Brudbuketten tänkte jag göra själv, sambon har kostym, bestick och tallrikar ingår i lokalhyran.
Inbjudningskort gör jag själv.

Maten tycker jag är svårast, vet inte alls vad vi ska ha i buffén!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka