Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han har nog inte tänkt så mycket än men han verkar inte vilja ha något ljust så det blir säkerligen svart kostym här med. Väst tycker jag är fint under så en sådan blir det nog:p Vet bara inte vilken färg skjortan ska vara, min klänning är ju ivory (men ser typ vit ut, bara inte sådär kritvitsådennästanblirblå) så har han en kritvit skjorta så passar det ju inte riktigt... Tycker det är svårt att få inspiration till hur killen ska se ut.

Mm, väst är snyggt! Så det får gärna min sambo ha också! :)
Det där med färgen på skjortan har jag inte ens tänkt på, haha. Men jag ska ju också ha en Ivory (tror jag?), så det måste man ju med ha koll på.. Hm :p

Yay! Yaay! Yaaay!

Jag får ju tydligen inte göra om det här i brådrasket (har redan börjat fråga mannen när det är dags att förnya löftena, han säger att det är lite tidigt än så länge :confused: ) så är istället vansinnigt peppad å era vägnar :D

Haha, åh. Vad gullig du är! Fint att vi börjar komma upp lite i de åldrarna när folk gifter sig, så att man får gå på lite bröllop då och då! :D

Haha, åh. Vad gullig du är! Fint att vi börjar komma upp lite i de åldrarna när folk gifter sig, så att man får gå på lite bröllop då och då! :D

Så länge som de dära som gifter sig inte väljer samma datum så att folk måste välja :p

Och klänningen är superfin på dig! Älskar skärningen i ryggen och knapparna :love: du är ju snygg ungefär vad du än drar på dig också för den delen!

Vad vacker @Sleepan :heart

Vad kul att ni uppdaterar! Jag hade gärna satt igång och börjat planera lite, men vi gifter oss ju inte förrän kanske maj 2017 så det är lite tidigt än. Jag får nöja mig med att följa er istället :)

Vi har börjat titta lite på platser och hittat några intressanta alternativ, så det blir kanske en snabb rundtur för att kolla in ställena utifrån nu när vi åker ner över nyår. Eftersom vi kommer att gifta oss en bit bort från där vi bor så får vi vara lite effektiva och passa på ;)

En kollega tipsade om en butik i Barcelona som har superbra rabatter på klänningar i juni, det känns lite tidigt men rea är bra :D Här hemma har jag minst tre butiker som säljer brudklänningar inom 2 km från lägenheten, och det kliar lite i fingrarna, även om just de alltid skyltar med rätt fruktansvärda klänningar.

Det känns helt sjukt att som gammal "Kill-trådare" få smyga in i bröllopstråden och göra uppdateringar :D:D

Men igår var vi hos mamma på middag och hon hade letat fram sin brudklänning som jag provade och :love::love::love: Den blir det! Det är ingen vit puffig sak, utan en blå med vita prickar. Det är riktig 70talsstil med låg midja och mamma är längre än jag så det blir nog till att höja midjan lite (min brudtärna är semiproffessionell sömmerska så det är inga problem), men i övrigt satt den helt fantastiskt! Jag brukar alltid ha problem att alla kläder är för smala i axlarna och för lösa i bysten, men den här satt som en smäck (märks att vi är släkt haha). Extra roligt är att min farmor har sytt den!
Jag ska köpa ett vitt skärp och vita converse och sedan är bröllopsoutfiten klar! :nailbiting::laugh::up::D

Ni som ska gifta er: kommer ni åka på bröllopsresa? Var i så fall? :) Ni som har gift er: Var ni på bröllopsresa?

Vi ska åka tåg till Paris. Mycket fint och romantiskt. Fast enda anledningen till det är att slutdestinationen är Disneyland! Det har vi nämligen lovat varandra i typ tio år att vi ska göra. :D
Sen får jag väl visa honom Paris också eftersom han aldrig varit där men det får bli en snabbtur :)

Ni som ska gifta er: kommer ni åka på bröllopsresa? Var i så fall? :) Ni som har gift er: Var ni på bröllopsresa?
Vi planerade att åka i vår men i och med mitt projekt åker jag till Tanzania och då hinns inte någon bröllopsresa med. Så vi skjuter på den till hösten eller nästa vår och förmodligen blir det Costa Rica, New York eller Japan :).

Vi har inte åkt någonstans än, men planerar att åka till Kanada några veckor i sommar :) Makens släktingar bor där också så vi ska passa på att träffa dem men sen också åka runt i landet, allt mellan Vancouver och Montreal typ :D

Vad roligt att höra om allas bröllopsresor!

Vi kommer ju gifta oss i augusti men kör nog på bröllopsresa i frebruari-mars nån gång när vi är riktigt trötta på vintern;) Vi måste ha lite tid på oss att spara ihop pengar samt så är ju sommaren i sverige så fantastiskt fin så då vill vi inte åka:p

Destination är inte bestämt ännu.

Vi gifte oss i juli och åkte två veckor till Palma i slutet på augusti samma år. Vi hade jobbat nonstop den sommaren, och de två veckorna vi var lediga kring bröllopet var det fullt ös och vi var inte själva mer än någon timme här och där. Så vi checkade in på ett spa-hotell och ägnade tiden åt att hitta bra restauranger, äta gott, dricka cava och vila upp oss. Så himla perfekt där och då.

Annars hade vi väl egentligen tänkt passa på att lägga pengarna och tiden på att åka lite längre eller se något coolare, men äh... nu planerar vi att göra en sån resa när vi fyller 30 istället. Det hade vi inte orkat med efter bröllopet, och hade vi skjutit upp resan hade den aldrig blivit av (med allt som måste roddas på hemmaplan för att vi ska kunna komma iväg).

Men @Fossing bart är bilden?!

Låter som en otroligt personlig klänning när det är en som har gått i arv så :love: (jag önskar så att jag skulle kunna ha min mammas klänning men hon har kroppsbyggnad som en sparris och jag mer som en flodhäst så det är lite ogörligt :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka