Sv: Nya bröllopstråden
*KL*
har blir det giftermal den 4:e Augusti

hoppas pa att vadret haller sig bra den dagen
Blivande maken ar skotte, sa ungefar halften av gasterna kommer fran England, tyvarr kanner vi alldeles for manga manniskor (

), fastmannen skulle sjalv kunna fa ihop en gastlista pa en 300pers utan problem

vi har fatt begransa det lite, just nu ser det ut som att det landar runt en 100-120 pers ungefar.
Provade ut frisyr igar, klanningen passar inte, sa den maste in och sys in (tror jag har tappat lite vikt sedan jag anlande.....). Vi kollade lite pa olika lokaler i omradet, men dem flesta var lite for sma eller sa tyckte vi helt enkelt inte om dem. Helst ville vi gifta oss ute pa ett falt mitt ute i skogen. Men rent-a-tent ar snordyra!

Farsan har daremot byggt en ny verkstad, nastan klar. 200kvadrat meter med4m i takhojd, plus att ena kortsidan har en "balkong" dar kontor och badrum ar. Men mitten ar oppen sa blir en perfekt scen for Dj'n och bandet. Och vi ar fortfarande mitt ute i skogen + att alla som vi ha gratis boende kan satta upp ett talt pa varat falt.
Pa mandag ska vi pa provsmakning hos catering foretaget. Blir vegetarisk buffe och sedan gor vi sjalva helgrillad gris/vildsvin. Dte ar typ 13 olika greher pa buffen menyn, tror gasterna kommer rulla bort.....Bestamde oss for brollopstart design forra vecka (eller jag gjorde, fastmannen vill inget veta forran pa dagen). Har en van som kommer ner fran Vilhelmina som ska gora den, hon ar riktigt duktig, plus att hon hjalper till med att gora desserter.
Blir vigsel nagonstans har i skogen, maste hitta nagonstans forst! sedan aker vi ner till Hjalmare docka for brollopsfoton (det verkar vara standard, all tar foton dar!).
Maste fortfarande planera lekar etc till kvallen (vi har blivit tillsagda av nagra av vara svenska gaster att dem blir inte glada om det inte finns nagra lekar! Dem vill deffinitivt ha en dragkamp England vs Sverige

undrar om man skulle tvinga brorsan att vara ansvarig for dem?
Ordnar dem flesta dekorationer sjalv, bor ju ute i skogen plus att jaga ar ekolog, sa passar ju bra med nagon kvist, kanske en bit mossa och natt bjorktrad (har en massa som ska slas ner pa garden, perfekt for oss och annu battre for farsan som far garden rensad). Blir inga blommor har inte! Gor brudbuketten sjalv av broscher, mojligt att den blir helt skit och att en vecka innan vigsel far jag panik boka blommor hos nagon