Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Knappen

Åå har missat denna tråden! Får man vara med månne? Vi gifter oss 1 juni med namngivningskalas den 2a. Igår skickade vi ut save-the-date-korten via epost och idag har jag bokat frisök & makeup. Allt börjar kännas så verkligt!

Vad tycks om korten?
Namnloumlst_zps9ecaa51d.jpg

Har också hört att silver slits och inte är så tåligt så då låter titan eller stål som bra alternativ. Personligen tycker jag de är betydligt snyggare i färgen också.. Dessutom så finns det så många snygga :d. Har hittat snygga med stenar men frågan är om man lyckas hålla dem rena... Bakning + ring har jag testat och nej det blir inte så fräscht haha.

Angående hemligheten så är det mest för att jag vill slippa tjatet från släkten + att jag är lite jävelaktig. Vill gärna ha ceremonin för oss själva och bestämma hur vi vill göra. Med min sida av släkten är det nog lugnt men värre med mannens sida, de lägger sig i det mesta och vet det mesta om varandra. Till exempel så är de helt säkra på att vi kommer förlova oss nu i januari när vi skall på semester (det de inte vet är att vi typ förlovade oss i somras haha). Och eftersom vi är lite jävliga både jag och maken så vill vi nog helt enkelt göra detta till vår grej och låta dem vara "lyckligt ovetande" ett tag. Jag vill ha en borgelig och enkel vigsel men gärna en lite större fest efter. Genom att gifta oss först och bjuda till fest året efter så får vi festen men slipper påtryckningar om hur vi borde gifta oss... Jag tror faktiskt att detta är ganska mycket vi, två personer som är lite fulla i fan och som inte riktigt gillar att stå i centrum och i fokus.

Låter rätt smart att smyga inför släkten om de är som du beskriver ;)

Vica - Välkommen! :bump: Fint save-the-date-kort!
Jag tycker också det börjar kännas mer verkligt nu, betalade precis handpenningen till lokalen! :eek:

mina har lyckats halla sig ovanligt rena, speciellt brollopsringen eftersom det ar stenar i ett band hela vagen runt. Trodde det skulle vara snorackligt efter ett tag men an sa lange ar det frascht :) men sen kan jag ju alltid lamna ner dem for rengoring hos jemp eftersom dem bor i narmaste byhala :D

Ja man tycker att det borde krypa in mycket smuts men som sagt blir de äckliga kan man ju alltid rengöra dem. Vad jag förstått är ultraljudstvätt effektivt.

Just nu önskar jag mig längre fingrar... Har små korta fingrar och den ringen jag tyckt mest om hitills är givetvis för bred för mina mini fingrar :mad:

mina har lyckats halla sig ovanligt rena, speciellt brollopsringen eftersom det ar stenar i ett band hela vagen runt. Trodde det skulle vara snorackligt efter ett tag men an sa lange ar det frascht :) men sen kan jag ju alltid lamna ner dem for rengoring hos jemp eftersom dem bor i narmaste byhala :D

Funderade faktiskt på ring med stenar runt om men är så rädd att jag ska slå i den överallt och råka bli av med någon sten. Nått du upplevt att du fått vara försiktig med gällande det?

Jag har börjat kolla på vigselring och det är verkligen jättesvårt. Min förlovningsring är en av Schalins klassiska alliansringar i vitt guld och jag verkligen älskar den! Men vad svårt att kombinera med vigselring! Det jag vet är att den ska vara rätt smal (max 3 mm) och i vitt guld. Men sen då!? :p

nej, jag ar inte sa forsiktig rent generellt :o an sa lange haller den fint, ett ars garanti pa den nar vi kopte den ifall nagon av stenarna gar sonder

(det stog inga priser pa ringarna nar vi var nere och provade sa vi valde helt enkelt ut en ring som vi tyckte var fin :D visade sig att det var diamanslipad glas i den sa den kostade mycket mindre an forlovnings ringen = nar den gar sonder sa kostar det inget att laga eller ersatta den. Vi funderade pa att kopa en med riktiga diamanter i, men a andra sidan, nar skulle jag anvanda den? (och vem skulle marka att jag bytt) med tanke pa hur klumpig och glomsk jag ar ar det ju bra att jag ahr rad att ersatta ringarna nar som helst :rofl:)

Min forlovningsring ar det en diamant i sk "tension set" den ar alltsa inte infattad som sa utan den halls ihop av trycket mellan titan delarna. Den var jag lite orolig for men den har ocksa hallit bra. Rent generellt tro jag stal/titan ringarna haller i stenarna lite battre eftersom det ar sa hart.

Jag tycker också att det är skitsvårt, jag vet att jag inte vill ha en sten som står ut, annars är mina krav ungefär som dina, vitt guld och inte för bred :p

kl
Här går det framåt just nu, har gjort en hemsida där vi har all info vi inte ville trycka in i inbjudningarna, designen på inbjudningarna är klara och vi ska snart börja fixa med dem.
Nästa lördag ska jag prova klänningar tillsammans med mina bästa tjejkompisar, ska bli så jäkla kul! Vi tänkte följa upp med en (väldigt) sen brunch med mimosadrinkar, pannkakor, fruktsallad och annat gott :d En heldag med andra ord!

Hur går det för er andra, hur långt har ni kommit i planeringen?

Jag tycker också att det är skitsvårt, jag vet att jag inte vill ha en sten som står ut, annars är mina krav ungefär som dina, vitt guld och inte för bred :p

Vi köpte dessa på rean förra året, eller ja 2011. Trots att den är lite utstående så känner inte jag att den är i vägen.

407404_10150568928239913_67937793_n.jpg

Dock är min ganska svår att kombinera med en vettig vigselring..

Det är ju säkert så att man vänjer sig! Men jag förstår att den är svår att hitta vigselring till, min förlovningsring ser ut som din karls, det gör onekligen urvalet större (nästan för stort ;) )

Haha och jag har svårt att hitta förlovningsring. Hittade en som jag ska ha men det blir troligtvis som vigselring så nu försöker jag hitta ngt som matchar. De skulle kolla med guldsmederna om man kunde göra en specialare och sen ringa oss men sambon (vars nummer vi gav) har varit sjuk och tokvägrat svara i mobilen (jobbet fattar inte detta med att han är sjuk trots att han säger till) så de har troligtvis ring förgäves. Får se om det kan bli en liten tur i veckan :laugh:

Vi har bestämt datum nu iaf :bump::bump:

Inatt kom vi äntligen överrens. Sambon gillade den 5/10 eftersom Monty Python och james Bond haft premiärer då *suck* men det är fortfarande grönt ute så jag lyckades få honom på andra tankar.

26/10-2013 blir vi man och hustru :love:

kl

ååååh, bröllopstråd :love: Älskar att läsa i dessa trådarna och se alla fina bilder :D

Som obotlig singel med för få vänner som skall gifta sig :angel: får jag nöja mig med att vara kyrkvaktmästare eller sångsolist på bröllop utöver att läsa här :angel:

KL

Här börjar saker falla på plats nu. Det blir en borgerlig vigsel som följs av middag på restaurang för närmsta familjen. Totalt blir vi 11 personer om jag räknat rätt. Håller som bäst på och funderar på restaurang.
Har också köpt en klänning som jag ska hämta i eftermiddag, hoppas att den är lika fin som den såg ut på bild.
Min ena syster som är florist kommer att göra en enkel brudbukett och andra systern sköter hår och smink.

Vigseln följs av tre veckors bröllopsresa till Sydamerika.

Stor fest och middag för släkt och vänner blir det i augusti i samband med att jag och sambon fyller 30! Har börjat fundera på menyn. Kommer att göra förrätt och efterrätt samt tårta själv och catering-buffé till huvudrätt.

Kul! Var i Sydamerika ska ni?

kl

Nu har jag tillbringat 2 kvällar och en himla massa timmar (delvis med hjälp av underbara svärmor, som grät redan igår och hoppas på att tårarna är slut lagom till bröllopet :p) med att göra inbjudningarna till bröllopet!
2021_10152425762250061_869025878_n.jpg

Så här blev de, har lyckats skrapa ihop alla adresser och de som ska med posten skickas imorgon! Känns lite overkligt sa både jag och sambon :p
Ett tips bara, om ni ska använda lack och sigill... Lack bränns som fan, och fastnar dessutom härligt i huden :grin: Har ett mycket trevligt brännsår på ena fingret nu. suck...

Snyggt!

Vilket datum vad det ni skulle gifta er? Blir lite stressad av att ni redan skickar ut inbjudningar :D Hur långt innan "ska" man skicka ut? Och när har ni satt OSA?

Och ja detta är 20 frågor :D

Tack!

Haha, 20 frågor är lugnt, det kör jag med en vän på facebook för stunden, hon ska gifta sig i augusti :p

Vi gifter oss 13e juli, OSA är 1a maj. Det verkar vara blandade meningar om hur tidigt man "ska" skicka ut, vi har rätt många som får resa en bra bit så därför skickar vi ut i god tid! Hellre för tidigt än för sent, blir ju dessutom lättare att planera när gästlistan är klar och folk har OSAt, så kan man planera maten, transport (vi kommer hyra buss mellan vigselplatsen och festlokalen), hur mycket dricka som kommer gå och allt sånt!

Okej!

Ja med folk som reser långt och dessutom bröllop mitt i semestertider så är det nog bra med lång osa-tid! :)

Risken som vi har funderat på kan väl vara att man får det alldeles för långt innan så tänker man "jaha det här behöver jag inte svara på på fyra månader" -och så glömmer man bort det. Folk har ju en tendens att svara dagen innan OSA oavsett hur lång tid de har haft på sig :p

Vi har ungefär tänkt oss att skicka ut inbjudningarna i mars och ha osa i slutet av maj. Vi gifter oss i slutet av augusti. Hoppas det inte blir jättetokigt :) Vi ska vara på en restaurang så vi behöver inte planera mat själva efter hur många vi blir och sånt :)

Ja det är väl risken, men alla som vi bjuder känner vi ändå att de flesta lär svara rätt omgående, och de andra får vi väl ringa och höra med om de glömmer :p Det är ju inga avlägsna släktingar och vänner vi bara träffar en gång om året som vi bjuder.

Det låter som bra tidsplanering, ska ni vara på restaurang så behöver ni ju bara rätta er efter när restaurangen vill ha det exakta antalet. Det underlättar ju en del! :) Vi ska nog köpa in alla råvaror själva eftersom kocken finns i släkten och inte har restaurang längre (även om han är kökschef) så det blir nog enklare för honom. Och det tar ju lite tid att organisera, vi vill gärna ha hjort till huvudrätt :d

Troligtvis "bara" Peru och Argentina. Vill inte ägna semestern åt att flänga runt så vi kommer fokusera på det vi helst vill se och uppleva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka