Sv: Nya bröllopstråden
Vad kul!

Vi hade väldigt gärna velat åka till Dominikanska, men det blir ju inte förrän om ca ett år i så fall.
kl
Jag var ju på bröllopsmässan i helgen. Oh. my. god. Jag har inte riktigt förstått vad folk som lägger flera hundra tusen på bröllopet egentligen gör med alla pengarna. Nu vet jag!

Ringar för 60 000, klänningar för 20 000, jurister, enorma konstverk till tårtor, inhyrda eldkastare och andra underhållare, ståbord som är ljuskällor och ja... jag blev alldeles matt.
Vi stannade kvar en stund för att kika på "modevisningen", som visade sig vara ett gäng obekväma tjejer i för långa klänningar (nästan alla var tvungna att hålla upp sina klänningar för att kunna gå) som inte hunnit knäppas ordentligt i ryggen, en kille som älskade att stå på scenen och en kille som inte alls ville vara där.
"Lågpunkt" ett var den unga killen som sjöng innan, han var jätteduktig men sjöng en låt med tre olika språk i samma låt så jag blev alldeles vimsig, plus att musiken kom från hans egna skiva, med tillhörande sång! Det var alltså både hans inspelade sång och den han sjöng i mikrofonen!
"Lågpunkt" två var den sista klänningen som visades, där det yttre tyget kunde tas av. Kul grej, men när den kråmande tjejen kläs av av de två killarna, samt stannar på vägen av scenen och vinkar till sig båda grabbar med en blinkning och ett finger, föll samtliga hakor i golvet och undrade nog om Centerns förslag kring månggifte redan gått igenom. Jag undrar verkligen om tanken bakom var att det skulle uppfattas som förspelet till en trekant.
Vilken uppsats det blev, men både jag och min kompis var alldeles paffa

Hoppas den andra bröllopsmässan är bättre!