Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Jag ska på den andra (första?) bröllopsmässan i Malmö nu på söndag! På börshuset vid centralen :)

Kl

Nu har vi bestämt oss- det blir ett bröllop i juli! Otroligt roligt och smått ofattbart, jag som varit varit så bestämd på att vänta med giftermål är numer hur taggad som helst. Vi har inte bestämt exakt datum än, men förberedelserna är igång så smått. Fotograf är bokad, upplägget kring ceremonin så gott som bestämt och ett värdpar likaså. Just nu är jag mest upptagen med att leta klänning och fundera kring vart v vill resa... Det lutar åt Mexico, eftersom jag jobbar som spansklärare och länge har drömt om att åka dit. Har ni andra planerat någon bröllopsresa?

Vad kul! :) Vi hade väldigt gärna velat åka till Dominikanska, men det blir ju inte förrän om ca ett år i så fall.

kl

Jag var ju på bröllopsmässan i helgen. Oh. my. god. Jag har inte riktigt förstått vad folk som lägger flera hundra tusen på bröllopet egentligen gör med alla pengarna. Nu vet jag! :D Ringar för 60 000, klänningar för 20 000, jurister, enorma konstverk till tårtor, inhyrda eldkastare och andra underhållare, ståbord som är ljuskällor och ja... jag blev alldeles matt. :p
Vi stannade kvar en stund för att kika på "modevisningen", som visade sig vara ett gäng obekväma tjejer i för långa klänningar (nästan alla var tvungna att hålla upp sina klänningar för att kunna gå) som inte hunnit knäppas ordentligt i ryggen, en kille som älskade att stå på scenen och en kille som inte alls ville vara där.
"Lågpunkt" ett var den unga killen som sjöng innan, han var jätteduktig men sjöng en låt med tre olika språk i samma låt så jag blev alldeles vimsig, plus att musiken kom från hans egna skiva, med tillhörande sång! Det var alltså både hans inspelade sång och den han sjöng i mikrofonen!
"Lågpunkt" två var den sista klänningen som visades, där det yttre tyget kunde tas av. Kul grej, men när den kråmande tjejen kläs av av de två killarna, samt stannar på vägen av scenen och vinkar till sig båda grabbar med en blinkning och ett finger, föll samtliga hakor i golvet och undrade nog om Centerns förslag kring månggifte redan gått igenom. Jag undrar verkligen om tanken bakom var att det skulle uppfattas som förspelet till en trekant.

Vilken uppsats det blev, men både jag och min kompis var alldeles paffa :p Hoppas den andra bröllopsmässan är bättre!

Oj- här har det hänt en hel del sedan jag var inne sist. Kul att så många är på G.

Vi är också på G. Först och främst så ändrade vi datumet och la bröllopet helgen efter midsommar i stället för midsommar. Folk har oftast så mycket annat för sig känns det som.
Vigselförättare är bokad. Vi gifter oss ju på vårt sommarställe.
Inbjudningskort är beställda.
Vi har varit och tittat på ringar.
Klänning är bestämd så den ska jag beställa inom kort.
Ja, det börjar helt enkelt närma sig.

13062999-origpic-e92900.jpg

Vet inte om bilden syns, men här är klänningen.

Jättevacker klänning! Tror det är klokt att lägga bröllopet efter midsommar istället, folk har ofta mycket traditioner kring midsommar, var de firar och sånt...

Jag har gjort en 180 vad gäller klänning, nu velar jag mellan två helt andra än de tidigare tre... :p
Denna
af53cbb1e1f0e5c7e3f5f21220ccbef2.jpg

och denna
ed0cb067cf17d6014346c1fa46f365f6.jpg

Fast utan den där broschen...

Herregud, jag kommer få gifta mig i jeans, jag kommer aldrig kunna bestämma mig. :grin:

Det är ju så svårt att ge någon annan råd när det gäller klänning. Man har ju ofta en egen sinnebild av drömklänningen. Sedan beror det på hur man är byggd osv, vad man passar i.
Spontant så tycker jag att den nedersta var snyggast.

Ja det är ju jättesvårt. Jag kan fråga hur många som helst men i slutändan är det ju "bara" min åsikt som räknas :p

Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med bröllopsresan än. Ingen av oss kan tänka sig en semester som ebbart spenderas vid stranden/ poolen utan det måste finnas saker att göra också. Gärna både fysiska aktiviteter och historiska utflykter, vandringar osv.

Var hittar man gnt sådant med varmt klimat i slutet av oktober?

Vi kommer vara borta 10-14dagar

I övrigt har vi fullt upp med renoveringen nu. Mäklaren kommer på måndag för uppvärdering av huset så då måste källaren vara klar så just nu ligger bröllopsplanerna på is i några dagar.

Bröllopsmässan i Malmö nästa helg och därefter ska Save the Date korten göras.

Preliminär gästlista är fixad. Om vi inte räknar med personer som vi vill ha med i mån av plats och ekonomi (ca 40st) så landar vi på 104st(!) :eek:

Å så läcker! Helt i min smak.

Kl

Om någon får syn på en snygg klänning som inte har bar rygg får ni hojta till! Jag vill gärna ha spets eller tyg även på ryggen.

Madeira eller Azorerna har jag bara hört gott om. Tror oktober är en bra tidpunkt också.

Vi var i Turkiet i slutet av november, på en "gruppresa" där det ingick guidade turer nästan varenda dag. Är ju inte jättevarmt så sent på säsongen men vi fick röra på oss iaf :D

kl

Nu är klänningen beställd, jag förbjöd mig själv att titta vidare när jag hittade en som kändes rätt :p Så mått är tagna, ett par mindre ändringar på klänningen har gjorts och så passade jag på att beställa en underkjol på en gång också! Nu ska jag bara vänta... :crazy:

Vad härligt. Jag ska beställa min inom kort.

Jag skulle gärna vilja åka till Skottland. Någon som har erfarenhet av Skottland som bröllopsreseland?

kl

Nu är klänningen beställd, jag förbjöd mig själv att titta vidare när jag hittade en som kändes rätt :p Så mått är tagna, ett par mindre ändringar på klänningen har gjorts och så passade jag på att beställa en underkjol på en gång också! Nu ska jag bara vänta... :crazy:

Spännande! Var beställde du ifrån?

Vad härligt. Jag ska beställa min inom kort.

Jag skulle gärna vilja åka till Skottland. Någon som har erfarenhet av Skottland som bröllopsreseland?

Inte som bröllopsreseland, men har varit där flera gånger. Bland annat på roadtrip då vi bilade runt i 10 dagar. Kan inte tänka mig annat än att det är utmärkt som bröllopsreseland. Det kryllar ju av vacker natur och slott att bo på :D

Ja jag tänkte lite så, att slottsmiljöer är romantiskt och naturen gillar vi båda. Men även sol och bad. Men man vill ju kunna göra annat också. Vi får se vad det blir.

stallen som Aviemore ar ju perfekta att aka till rent generellt om man vill ha saker att gora, finns en massa vandrings stigar, mountain bikes att hyra osv osv i aktiviteter. Sen finns det mountain cafe vilket har varldens basta frukost och dessert bord :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur