Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Haha, snart kanske de ger dig en egen nyckel till butiken ;) Men det är inte lätt att bestämma sig, det ska ju kännas helt rätt!

Haha jag tror att det är lugnt! De sa att rekordet var en som hade kommit tillbaka 11 gånger innan hon bestämt sig :p

kl

En liten fråga om blomsterarrangemang till borden - vad har ni betalat ungefär och hur såg dem ut?
Är lite rädd att våra arr. kommer att kosta skjortan :angel:

Vi har en hel park med blommor plus en rabatt som vi tänkte använda till dekorationerna. Köper kanske lire extra lull-lull för ett par hundra. Men lägger inte mer pengar än så på den biten.

Oj, har inte funderat alls på den biten. Vår lokal är så fin som den är så jag tror inte riktigt att det behövs en massa dekorationer. Vet inte om restaurangen dekorerar något, ser det alldeles för torftigt ut får vi väl åka till svärmors rabatt och plocka lite :D

Kommer köpa ett par buntar med rosor, sen fyller vi ut med egenplockat.

Attans då.. Jag kommer att ha denna som min bukett, orkidéer och doftranka. Jag har även bett om lite såna där hjärtan-på-tråd-växt (vad den nu än heter..):
pastedGraphic2_zpsb6a0251d.jpg

Sen tänkte jag ha varierat höga och låga cylindervaser med vatten, den gröna rankan i botten och en ensam orkidéblomma på toppen, ungefär som de gjort här:
6145.jpg

Den gröna rankan ser ut så här:
bild-4.png

...är även menad att ligga lite slingrad på borden som en slags löpare på längden..
Hoppas ni förstår min flummiga förklaring.. Vad tror ni, blir det bra?

Senast ändrad:

Det blir nog jättefint, men jag hade skippat att ha hjärtan på tråd även liggandes på bordet, det räcker nog med att ha det i cylindervaserna :)

KL

Hoppar in här, vi har varit förlovade ett tag nu men tanken är att vi ska gifta oss också. Vi vet bara inte när än, man vill ju gärna ha råd att lyxa till det och få det som vi vill ha det.
Vi är spelnördar båda två, jag älskar kingdom hearts och sambon final fantasy (plus en massa andra spel som vi spelar också :p ), så hade varit kul och haft det som tema på något vis.

Såg att någon frågade om kostnad för förlovningsringar, vi har dessa
RB6_01_901.jpg
och de kostade lite över 1000 kr. Vi kommer troligtvis lägga mer på vigselringar sedan.
Förlovningsringarna är i titan, ingen av oss är mycket för guld så vigselringarna skulle säkert också bli i samma material. Eller möjligtvis silver/vitt guld

kl

Hur gör ni (alla) med hår och smink och sådant? Fixar själva eller på salong? Har börjat kolla runt lite och insett att allting kostar väldigt mycket mer när det heter något med "brud" eller "bröllop"...

Jag kommer sminka och fixa håret på mig själv. Mest av budgetskäl men också för att jag sällan blir nöjd när andra gör det :angel: Eventuellt kommer jag göra fransk manikyr nånstans innan, eller så gör jag det också själv. Var så länge sen sist så jag får nog öva innan, bara! :p
Men ja, allt känns väldigt mycket dyrare när det handlar om bröllop...

Mirre - Kul, välkommen :D Andromedae här på buke hade ju ett fantasyinspirerat bröllop, det ser himla fint och härligt ut på bilderna! :)

kl

Hur gör ni (alla) med hår och smink och sådant? Fixar själva eller på salong? Har börjat kolla runt lite och insett att allting kostar väldigt mycket mer när det heter något med "brud" eller "bröllop"...

Jag har bokat tid hos frisör för hår och makeup. Jag brukar aldrig unna mig nåt sånt så jag passar på den dagen. Jag kommer vara för nervös för att kunna göra någon snygg make ändå :angel:

Jag har en mor som är frisör så det får hon fixa. Och jag hoppas att styvdottern kan hjälpa mig med sminket.

Jag har bokat två tider på Make Up Store för sminktips före bröllopet. De har ett koncept där man kan gå dit, få en sminkning och rådgivning samt smink för 500 kr. Det utnyttjar jag två ggr, och så gör jag sminkningen själv på bröllopsdagen, men med hjälp av en kompis som jobbat på Make up store förut (men som inte kan sminka pga en skada).

Håret har jag inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lösa än... min syster är maskör och jätteduktig på hår, men jag är inte säker på att hon kommer ha möjlighet att hjälpa mig den dagen. Jag ska kolla upp lite mer vad det kostar att få hjälp på salong, men är det dyrt fixar jag det själv istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka