Henrik;
Jag tror inte du förstår hur mycket jag älskar dig och hur stolt och glad jag är över att bli din fru, men jag hoppas att det jag säger nu ger dig en liten hint.
När du kom in i mitt liv var jag egentligen inte redo att börja om, men ödet ville annat och vi har växt samman genom motgångar och problem.
Jag älskar ditt sätt att vara, ditt sätt att se på livet, att se möjligheter och mål istället för problem och hinder.
Jag älskar din sårbarhet och att du vågar visa den för mig, lika mycket som jag älskar din styrka.
Jag älskar att du älskar mig - med alla mina brister och fel. Att du orkar bära min värld när jag inte orkar det själv.
Jag älskar att du får mig att tro på att du tycker att jag är vacker, att jag känner mig vacker när du ser på mig.
Jag älskar att få vara med någon som har ett så varmt och stort hjärta som du har.
Jag älskar alla våra lördagsmorgonar med frukost på sängen och Melodikrysset på radion och alla andra små inrutade egenheter vi har tillsammans.
Jag älskar dem många små ögonblick vi har där endast en blick räcker för att visa vår kärlek till varandra.
Vårat liv tillsammans börjar inte här och nu, det har redan börjat men idag tar vi det där extra steget som betyder så mycket, jag älskar dig för att du vågar ta det steget tillsammans med mig. Det är första dagen på resten av våra liv i dag och vi börjar ett helt nytt äventyr genom att byta ringar med varandra och lova varandra trohet, ärlighet och kärlek så länge våra liv varar.
I dag är dagen då jag inför alla lovar dig att jag stannar hos dig, i vått och torrt, i nöd och lust, glada dagar och tunga dagar. Jag kommer alltid att finnas vid din sida och vara den du kan vända dig till. Hela mitt liv, varje dag, varje årstid och varje år från och med nu är jag din.
Jag älskar dig 7!