Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Aha, tack för svar =) Nu känner jag att jag måste hem och titta i fästmannens ring och se om det får plats ett datum till ^^

Vi gifter oss borgerligt. Att säga "det sak bli kul så länge det varar" är ju inte något löfte, så det går bort här med...

Ska ni gifta er borgerligt eller kyrkligt? Vår präst frågade nämligen om vi ville ha de traditionella löftena eller egna. Förr oss var det helt självklart med de traditionella löftena, men jag funderade lite i efterhand om man verkligen får säga vad man vill om man har egna? Känns som att "vi tycker det ska bli kul så länge det varar" inte direkt är något som kyrkan skulle gå med på :D

Vi gifter oss borgerligt. Att säga "det sak bli kul så länge det varar" är ju inte något löfte, så det går bort här med...

Nej jag menade verkligen inte att det var det ni tänkte säga! Jag försökte mer komma på m motsatsen till kyrkans löften i mitt exempel

Okej, då förstår jag hur du menar. Jag tänker mig att jag vill lova att alltid se honom för den goda och varma person han är och att ha överseende med hans sämre sidor, att lova att jag alltid ska ta ansvar för vårt förhållande och utveckla mig själv och förhållandet så att vi kan växa tillsammans och få en fin vardag och att jag ska värna bådas självständighet och styrka.

Det är kärnan i det jag vill säga, men hur jag formulerar mig är jag inte säker på än.

Vad fint! Jag klurar på ett tal till min blivande make.
Ett tal antar jag sker vid middagen?

Och löften vid själva vigseln?

Hua, mindre än en vecka kvar för oss nu, och jag befinner mig i Luleå för att para en hund då jag borde vara hemma och förbereda bröllopet :nailbiting:
Men det känns som att det mesta är under kontroll. Sista dagarna går åt till att fixa med mat och dekorationer.

Å dansa soldansen då kanske. Vanskligt med vädret när det ska vara vigsel ute. Kollade på SMHI- appen. Regn to, fre, sön, mån men sol och uppehåll på lördagen. Kan vi ha sådan tur tro?

Klart ni ska ha tur med vädret! Jag ska dansa en soldans för er:)

Jag tänker mig också att löften ges vid vigselceremonin, medan tal hålls vid middagen. Vi har beslutat oss för att endast ha egna löften, men inga tal till varandra. Ska ni ha både och?

Nu har jag knåpat lite på ett löfte. Ni får gärna ha synpunkter, är det något som är svårt att förstå?

"J (sambons namn),
med dig har jag funnit en trygghet i livet och en stor glädje i vardagen. För att behålla den starka kärlek jag känner för dig, och som ett tack för att du lyfter mig lovar jag dig att ta ansvar för vårt liv tillsammans och fortsätta lära och utvecklas med dig. Jag ska värna din och min självständighet och styrka, och alltid se dig utifrån dina goda sidor och ditt stora hjärta. Med dig vill jag fortsätta dela glädje och besvikelser och jag ska kämpa för våra drömmar med envishet, ömhet och kärlek.
"

Jag tycker det var tydligt och klart. Kärleksfullt utan att vara allt för pluttinuttigt, jättebra tycker jag! :)

kl

Lite långt men det här var mina löften som jag försökte pipa fram så alla hörde. Det var svåååårt och jag hade faktiskt fusklapp med mej...

Henrik;
Jag tror inte du förstår hur mycket jag älskar dig och hur stolt och glad jag är över att bli din fru, men jag hoppas att det jag säger nu ger dig en liten hint.
När du kom in i mitt liv var jag egentligen inte redo att börja om, men ödet ville annat och vi har växt samman genom motgångar och problem.

Jag älskar ditt sätt att vara, ditt sätt att se på livet, att se möjligheter och mål istället för problem och hinder.

Jag älskar din sårbarhet och att du vågar visa den för mig, lika mycket som jag älskar din styrka.

Jag älskar att du älskar mig - med alla mina brister och fel. Att du orkar bära min värld när jag inte orkar det själv.

Jag älskar att du får mig att tro på att du tycker att jag är vacker, att jag känner mig vacker när du ser på mig.

Jag älskar att få vara med någon som har ett så varmt och stort hjärta som du har.

Jag älskar alla våra lördagsmorgonar med frukost på sängen och Melodikrysset på radion och alla andra små inrutade egenheter vi har tillsammans.

Jag älskar dem många små ögonblick vi har där endast en blick räcker för att visa vår kärlek till varandra.

Vårat liv tillsammans börjar inte här och nu, det har redan börjat men idag tar vi det där extra steget som betyder så mycket, jag älskar dig för att du vågar ta det steget tillsammans med mig. Det är första dagen på resten av våra liv i dag och vi börjar ett helt nytt äventyr genom att byta ringar med varandra och lova varandra trohet, ärlighet och kärlek så länge våra liv varar.

I dag är dagen då jag inför alla lovar dig att jag stannar hos dig, i vått och torrt, i nöd och lust, glada dagar och tunga dagar. Jag kommer alltid att finnas vid din sida och vara den du kan vända dig till. Hela mitt liv, varje dag, varje årstid och varje år från och med nu är jag din.

Jag älskar dig 7!

Tack för att du delar med dig, så fint formulerat! Han måste ha blivit smickrad :)

Så fint! Fick lite tårar i ögonen till och med :o

//zassoo som inte hör hemma i tråden än så jag smyger ut :D

Åh så fint Amk och Vica.

Ni som ska ha egna löften, ger ni samma löfte till varandra eller har ni formulerat ett varsitt?

Vi formulerar varsina, och det är först när vi läser upp dem som vi hör varandras. Lite spännande, hoppas jag är så närvarande att jag hör vad han säger :)

Ja såklart :D Jag följer tråden och läser allt som skrivs men har inte kommenterat något förrän nu :)

Vi formulerar varsina, och det är först när vi läser upp dem som vi hör varandras. Lite spännande, hoppas jag är så närvarande att jag hör vad han säger :)

Så gjorde vi, men efter att jag sagt mitt till sambon kom han bort sig och fick inte fram nåt mer än att han älskar mej :rofl:

EDIT: Men guuud! Såg ni vad jag fortfarande råkar skriva!? Make menar jag ju :p

Senast ändrad:

Äh, i det här hemmet är vi fortfarande pojkvän/flickvän ibland. Och när jag inte orkar förklara att vi är gifta (men relationsstatus är relevant) brukar han få vara min snubbe :D

Ahmensluta. Nu sitter jag på jobbet och lipar bara för det! ;)

Jättefint, verkligen!

Mvh,
hör-absolut-inte-hemma-i-tråden-och-kommer-dö-ensam.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 171
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Pluggtråden
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur