Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Låter som att det blev en bra dag, trots regnet! Grattis till er :) Picasa har jag ingen koll på men det är bildwebbadressen du vill åt!

Vimsan & lady_vip - ja det var en otroligt härlig dag, jag är så imponerad över hur de planerat och fixat :love:

Ååååh, vilken fin möhippa! Låter verkligen helt perfekt och som att du har vänner kring dig som verkligen känner dig :love:.

Jag gör ett nytt försök här. Funkar det inte så kan ni gå in på min blogg och kolla: www.elliegarden.wordpress.com

img_3997.jpg

Här får jag min ring!

img_4014.jpg

Den sedvanliga KYSSEN

img_4031.jpg

Min bukett

img_4127.jpg

:D

img_4166.jpg

Så fick ena hästen vara med på ett hörn. Dock var han hemskt intresserad av min bukett!

Grattis Bodil och ha en härlig framtid tillsammans med din man...

Kul att hitta någon jag känner här...

Vet inte om du minns mig, hade schäfrar, bla Gitsamies Chester, Macke, Korabos Mendi och även en tik från Anette som hette Wellegårdens Carna..
Har precis sålt mitt nordsvenska sto som jag haft i 11 år..

Jag önskar dig alla lycka i framtiden både när det gäller din familj som alla dina djur :)

kram

Elisabeth

Åh va fina ni är! Så vacker klänning :love::love:

Jag har ju en växande mage så den får liksom inte plats i alla klänningar :o

Grattis Bodil och ha en härlig framtid tillsammans med din man...

Kul att hitta någon jag känner här...

Vet inte om du minns mig, hade schäfrar, bla Gitsamies Chester, Macke, Korabos Mendi och även en tik från Anette som hette Wellegårdens Carna..
Har precis sålt mitt nordsvenska sto som jag haft i 11 år..

Jag önskar dig alla lycka i framtiden både när det gäller din familj som alla dina djur :)

kram

Elisabeth

Tack! Klart jag kommer ihåg dig Elisabeth. Och Mendi minns jag. Kallade själv en hund för det för jag tycker det är så fint.

Ååååh, vilken fin möhippa! Låter verkligen helt perfekt och som att du har vänner kring dig som verkligen känner dig :love:.

Det var det verkligen! :love: Ja uppenbarligen känner de mig väldigt väl ;) Dagen var bara glad, rolig och spännande hela vägen igenom!

Jag gör ett nytt försök här.

Nu så! :) Vad fina ni är, och så skönt att ni fick lite sol till slut!

kl
vi kommer ju inte ha festen samma dag som vi gifter oss utan möjligtvis några månader senare eller kanske tom. längre fram.
Vi har två par i vår bekantskapskrets som har barn, resten har inga barn. Behöver man skriva på inbjudningskorten att man vill att det ska vara barnfritt då? Tänker mest att platsen vi eventuellt skall vara på kanske inte är så rolig för barn. Och vi har inga själva heller..

Vi har två par i vår bekantskapskrets som har barn, resten har inga barn. Behöver man skriva på inbjudningskorten att man vill att det ska vara barnfritt då? Tänker mest att platsen vi eventuellt skall vara på kanske inte är så rolig för barn. Och vi har inga själva heller..

Absolut tycker jag att man kan skriva så på inbjudningskorten. Eller så pratar ni direkt med de 2 par det gäller.

Vi har kommit fram till att vårt bröllop ska vara barnfritt, undantaget är syskonbarn. Två på min sida, 4 på fästmannens sida!

Jag tycker att ni ska bestämma er om NI vill ha barnfritt eller inte. Gör det ER något om barnen är med? Hur stor är risken att föräldrarna inte kommer om inte barnen får komma, och hur gärna vill ni att föräldrarna deltar i ert bröllop? Vi valde att tillåta barn eftersom vi dels har ganska få barn i bekantskapskretsen, dels visste att våra vänner med barn med största sannolikhet inte skulle kunna delta om vi inte tillät att de tog med sina barn. Det var tre ammande barn som deltog, en åttaåring samt några tonåringar. Är det så att ni tycker barn är okej men att platsen inte är så lämplig (dvs att det blir besvärligt för föräldrarna) så tala om det för gästerna som berörs. Det behöver inte stå i inbjudan som går ut till alla.

Eftersom det är så få barn det handlar om så gör det oss inte så mycket. Eller, jag vet inte vad sambon känner, måste fråga, men mig gör det inget. Tror att vi gör som du skriver och pratar med dom istället för att skriva något på inbjudan.
Den ena familjen brukar kunna ordna barnvakt, men min vän (har just blivit ensamstående) vet jag inte om hon kan o vill ha barnvakt, bebisen är 6 månader nu.
Kändes väldigt krångtligt att skriva det på ett bra sätt i inbjudan i mitt huvud, känns mycket enklare att prata med de som berörs.
Tack för "input"!

*KL*

På söndag ska vi kolla lokal inför nästa sommar. Fick precis mail om att det finns bara två datum kvar, ops! 6:e eller 13:onde september! Men jag preliminärbokade 6:e iaf, så får vi kolla lokal och sedan bestämma oss helt. Men jag hade helst velat ha ett augustibröllop, men det verkar svårt att hitta en lokal som vi vill ha i Sthlm-området, till rimligt pris.

Eftersom det är så få barn det handlar om så gör det oss inte så mycket. Eller, jag vet inte vad sambon känner, måste fråga, men mig gör det inget. Tror att vi gör som du skriver och pratar med dom istället för att skriva något på inbjudan.
Den ena familjen brukar kunna ordna barnvakt, men min vän (har just blivit ensamstående) vet jag inte om hon kan o vill ha barnvakt, bebisen är 6 månader nu.
Kändes väldigt krångtligt att skriva det på ett bra sätt i inbjudan i mitt huvud, känns mycket enklare att prata med de som berörs.
Tack för "input"!

I vårt fall så har vi en familj som har en dotter som är sex år. Det är släktingar till min sambo och eftersom alla släktingar (liten släkt) är bjudna på bröllopet och de bor i annan del av landet så insåg vi att det skulle bli svårt för dem med barnvakt. Vi sa precis som det var, barnet är jättevälkommet men hon kommer vara det enda barnet så de får bestämma själva hur de vill göra.

När det gäller en ensamstående mamma till en 6-månaders bebis så hade det för mig varit självklart att det var ok. Men ni måste ju bestämma hur nu vill ha det :) Det blir väl lite frågan om vad som är tråkigast, att bebisen kommer eller att mamman stannar hemma?

Det är ju helt klart tråkigast om mamman stannar hemma!
Och paret med barn brukar ofta skaffa barnvakt när det är någon fest så de kanske de kommer att göra. Det skulle vara roligare för oss för om de har barnen med på ställen där barnen tycker det är tråkigt brukar de inte stanna så länge, och vi vill ju gärna ha dem hos oss hela kvällen!

Nu har inte jag några barn, men nog verkar det tufft och nästan sniket att inte låta en ensamstående mamma/pappa ta med sin bebis? Förlåt om jag är för rak, men där tycker jag allt man får bjuda till som värdpar. Tycker man om människan i fråga vill man väl underlätta för dem att komma?

Lägger till: om personen inte kan ordna barnvakt, vill säga... om den andra föräldern enkelt kan ta barnet är ju det en bättre lösning, men det känner väl föräldern själv.

Min syster är ensamstående med en tvååring (eller, har delad vårdnad med pappan så han är lika ensamstående han), och jag har frågat om pappan kan ha grabben. Precis som ni befarar jag att min syster annars är med i 15 min, och sen avviker. Men då är ju barnet betydligt äldre, och har en närvarande pappa som kan stötta upp.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 171
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka