Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter ju helt galet. Visst om man försiktigt frågar om någon skulle kunna tänka sig att hjälpa till lite med exempelvis fotografering men att förvänta sig en massa arbete under kvällen? Låter riktigt otrevligt!
Då tycker vi olika helt enkeltDe bröllopen vi varit på har absolut inte varit "5 rätters på slott" men däremot med många gäster eftersom paren haft stor släkt och väldigt stor bekantskapskrets. Så när vi har betalat för oss har det inte känts konstigt alls utan bara vettigt eftersom det inte har varit några astronomiska summor för oss men som då har möjliggjort en fin kväll för paret.
Och alltså, det handlar ju inte om att presenten är någon betalning för festen. Tycker en som du så är det ju bara att stanna hemma vid tillfällen där kuvertavgift önskasMen förhoppningsvis så tycker inte alla som du (en känner ju sina vänner och sin familj tänker jag) och då är det inte fel att önska sig kuvertavgiften.
Jämförelsen med Ica är ju bara töntig, det är ju inte riktigt samma sak..
Jag beställde min klänning från en sömmerska i USA, och det blev betydligt mycket billigare än att sy här i Sverige. Jag betalade runt 7500 kr för min, och då var det ett fint hantverk och sjukt mycket tyg i klänningen.Jag tycker alltsammans låter finfintVi är heeeelt tvärtom i princip, även om vi inte heller vill ha ett fancy bröllop, och det är så himla bra tycker jag att man kan göra precis exakt som man vill.
Jag vill ha vit klänning, gärna med spets på, men vill att den ska vara väldigt enkel. SÅ jädrans dyrt kan det väl inte vara att få en uppsydd till sig, eller?
Så om man formulerar inbjudningen annorlunda är det okej att önska kuvertavgift?
Jag tycker det är helt ok, var på ett bröllop där de skrev nåt i stil med att de valde att ha kuvertavgift för att kunna bjuda alla sina vänner. Tror vi betalade 300kr/person, maten och vinet var värt betydligt mer, och framför allt så var det så fantastiskt kul att de kunde bjuda alla. Vi var närmare 300 personer på utomhusbröllop, det grillades massor av gott, goda viner, och långbord en masse.
Åh men gud så vacker klänning! Och vilket rimligt pris! Hur hittade du och valde sömmerskan?