Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in som gubben i lådan.
I min ring som har stenar halva vägen runt har jag med en minitext "2 blir 1 (ett dubbelhjärta) 6/6-09" samt scahlins märkesstämpel och karatmärkningen, det tar upp hela insidan av ringen allt det där ;) ringen är väl storlek 16 tror jag.

@zassoo gubben fick plats med 2 datum och namn i sin :) Kan tänka mig det beror på typsnitt o storlek på ringen och hur man skriver datumet :) (och hur långt namnet är)

Jadå inga problem! Så länge du inte ska ha stenar runt hela ringen eller mannen i fråga heter Maximilian-Sebastian eller något i den stilen :D

Hehe nä namnet är bara 5 bokstäver så det borde väl gå bra :D

Det beror som sagt på ringen. Jag har bara plats för mannens förnamn plus datum i min vigselring. Jag har stenar som täcker 35-40 % av ringens yttre omkrets. Bakom där dessa sitter går inte att gravera. Sen tar även stämpeln upp plats plus att ringens tillverkare är ingraverad (går kanske att komma ifrån om man låter en guldsmed göra ringen från grunden istället för att köpa en färdig skena. Kan tillägga att jag har ganska smala fingrar. Minns inte storleken exakt men tror den är 14,75.

Aha, således blir det alltså mindre plats för gravyr ju mer stenar man har, det visste jag inte :)

Jag kommer bara ha en ring och troligtvis kommer vi bara gravera in vigseldatumet och inte förlovningsdatumet.

Oooooch...

89644d1400376867-my-sharpness-test-results-tamron-150-600-yodapic.jpg

Jag tänker lite så också, att om det blir ont om plats så är ju vigseldatumet det viktigaste :)

Haha :D Eftersom du ber så snällt så kommer en bild! Observera att det inte på något vis är säkert att det blir denna ringen, men man kan ju önska ;) Det kan hända att budgeten säger att det får bli en utan stenar :angel:

Classic_helene-380x379.png

Jag tänker lite så också, att om det blir ont om plats så är ju vigseldatumet det viktigaste :)

Haha :D Eftersom du ber så snällt så kommer en bild! Observera att det inte på något vis är säkert att det blir denna ringen, men man kan ju önska ;) Det kan hända att budgeten säger att det får bli en utan stenar :angel:

Classic_helene-380x379.png

Alltså, ibland tänker jag att du och jag är rätt lika, och så lägger du upp en sån där ring vilket bara bekräftar det ytterligare.

Min tänkta ring:

libra_0_09ct.jpg

:D

denna såg jag för redan ett år sedan. Så nu äntligen är den beställd, kom till guldhandeln i fredags och hämtas inom en vecka :love:

Schalins Norrsken "Skimra"
Skimra-024-ct.jpg

600502_10151526998906299_858922179_n.jpg

Våra förlovningsringar, idén nu är att båda ska ha en andra till vigseln. Jag vill gärna ha en äldre ring och ska nog ge mig ut i antikdjungeln och leta. Mannen är mer lagd åt en slät ring i rödguld, ganska tunn, som har liknande rundning som de vi har nu.

600502_10151526998906299_858922179_n.jpg

Våra förlovningsringar, idén nu är att båda ska ha en andra till vigseln. Jag vill gärna ha en äldre ring och ska nog ge mig ut i antikdjungeln och leta. Mannen är mer lagd åt en slät ring i rödguld, ganska tunn, som har liknande rundning som de vi har nu.

Hojta till om du behöver lite tips på ställen, jag letade ett tag innan jag hittade min gamla ring från 1910 :)

Så, på lördag är det dags för mig och min sambo. Är nervös, men inte så fasligt mycket ännu, men kommer nog bli det ganska snart! :)
Åh, lycka till! Jag tar tacksamt emot förslag på var och hur man kan hitta vintageringar.

Vi har förutom att boka lokal nu även bokat vigselförrättare ! Vi har ju nästan ett år på oss så det brinner ju inte direkt i knutarna.
Är det någon av er som använt pinterest i era planeringar? Här är en länk till min om ni vill kika: http://se.pinterest.com/delefelt/

Åh, lycka till! Jag tar tacksamt emot förslag på var och hur man kan hitta vintageringar.

Vi har förutom att boka lokal nu även bokat vigselförrättare ! Vi har ju nästan ett år på oss så det brinner ju inte direkt i knutarna.
Är det någon av er som använt pinterest i era planeringar? Här är en länk till min om ni vill kika: http://se.pinterest.com/delefelt/

Tack!
Vi köpte min på Brandstationen, de har massor med fint!:)

Jag puttar upp tråden återigen, den här gången hör jag hemma här "på riktigt" :love::love:

Vi förlovade oss för knappt 2 veckor sedan men det blev officiellt igår, förutom för närmaste familjen som såklart fick reda på det direkt eftersom jag inte kunde hålla mig :angel:
Det blev ringen jag har pratat om och den är så fin :love: Jag kommer ha den som enda ring, det är i alla fall planen nu.

Bild:
10643996_1528614330684184_1215314923_n.jpg

Sambon (fästmannen? :p) har en ring i titan med guldinfästningar, våra ringar matchar alltså inte alls men det är inte ett dugg viktigt för oss. Båda har ringar vi gillar och det är huvudsaken :)

Datum är inte bestämt, det vi har sagt är nästa sommar eller året efter. Jag kommer dock rösta för nästa sommar ;) Det kommer bli borgerligt, ca 30-35 gäster, i en trädgård någonstans (ev vår egen) och allmänt ganska enkelt. Jag vill inte ha en klassisk brudklänning utan mer en fin enklare klänning (dock förmodligen vit eller liknande) som jag kan skutta runt på gräsmattan med :angel: (om ni förstår tankesättet)

Ang klänningar. Någon mer än jag som bara fallit pladask för Ladybirds klänningar?!

Och är det omöjligt att köpa utomlands? Dvs prova i sverige å beställa billigare från tex england?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka