Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska gifta mg 18/7 nästa sommar!
Köpte min klänning måttbeställd på nätet, den här, fast "skärpet" i fuchsia istället för svart :)

7267cacbbcdf012bd63830fd86a5f5fb.jpg

Har du förlovat dig men inte skrivit något här?! :eek: ;)

Nej, vi har inte förlovat oss. :p Vi kommer inte ha någon regelrätt förlovning, faktiskt. Att vi redan köpt ringar beror helt enkelt på att vi skulle möta upp min svärmor en dag och då skulle hon till guldsmeden för att ta reda på vad en gammal guldring kunde ge ifall man gjorde om den plus att hon skulle få ett armband fixat. Vi kollade på ringar under tiden och hittade ett par som passade och eftersom det ändå ska bli giftermål en dag beställde vi. När vi fick dem ett par veckor senare insåg vi att "Jaha, nu får de väl ligga här i sin lilla ask på obestämd tid", men vi är i alla fall förberedda. :D

@zassoo Folk har så mycket åsikter! Jag har närstående i min släkt som ständigt och jämt tjatar om att vi ska göra vår "förlovning" officiell - trots att vi inte är jätteförlovade. Alltså vi har sagt att vi vill gifta oss och att vi gör det så snart vi kan men vi kör inte med ringar och vi säger inte till folk att vi är förlovade, eftersom vi inte känner att det gör nån skillnad. Där min sambo kommer ifrån förlovar man sig inte ens om man inte ska gifta sig rätt snart, skulle vi säga att vi är förlovade skulle hela hans enorma släkt förutsätta att vi ska gifta oss om ett år. Så vi håller det för oss själva tills vi har ett satt datum för bröllop (kanske två år bort nu eller så), något många tydligen stör sig enormt på. Helt obegripligt.

Skulle vi gifta oss nu och inte om några år skulle jag köpa den här ringen på direkten :love:

amalia-28-st-briljanter.jpg

Det verkar vara lite svårt för vissa att förstå att jag faktiskt VILL ha "bara en ring" :meh: Tydligen så kommer jag säkert ändra mig sen, argumentet är att det är ju roligare om folk SER att jag är gift och inte bara förlovad.

Jag: O_o

Vad bryr jag mig om vad andra tror eller tycker? :p

Jag har också märkt sådana åsikter, dock inte fått några riktade direkt mot mig (än). Jag bryr mig inte om folk ser att jag verkligen är gift och inte förlovad, jag hade kunnat klara mig utan ring men jag gillar saker som glittrar och sambon vill gärna ha ringar så då blir det en ring för mig och en för honom. Jag kommer inte byta efternamn heller, så folk kommer inte få många ledtrådar alls den dag jag väl gift mig. :p

@niphredil Vilken jättefin ring!

Jag vet inte vad det är som gör att folk tjatar så, det är ju samma sak med fenomenet att man "ska" ha fler än ett barn osv. Jag tänker att det är väl bra att jag inte går helt efter normen med ringarna så kanske fler kan få upp ögonen för att alla faktiskt får göra som de vill :)

Jag förstår om ni väntar med att göra det officiellt, för er spelar det ju ingen roll. Förhållandet ändras ju inte till det bättre bara för att det har fått förlovningsstämpel ;)

@Tassetass Haha :D Här var det jag som ville ha en ring, jag är inte mycket för ringar annars men den här älskar jag. Inte bara för att den är fin men för att jag påminns om vilken tur jag hade som lyckades träffa en så fin människa som jag vill vara med. Sambon hade alldeles säkert klarat sig utan ring men han verkar gilla sin så det är ju bra :D

Efternamn har vi diskuterat litegrann. Lite seriöst och lite oseriöst (som när vi kom fram till en oerhört ful sammanslagning av våra mammors efternamn som ogifta). Vi båda har -sson-namn, jag är inte ett dugg fäst vid mitt och skulle byta det utan att blinka. Dock är ju hans inte så mycket roligare :meh: Men han har lite större anledning att ha kvar sitt så jag kommer säkert ta det. Vilket egentligen inte gör så mycket då mitt namn kommer bli lättare att säga ;)

@zassoo Ja visst är den tjusig?

Och nä, jag fattar inte tjatet heller, varför behöver folk bry sig? Men men, de får väl tjata och så får det väl rinna av en. Tycker du tänker helt rätt med ringarna för er :).

Ni som gift er i andra kläder än en traditionell vit (brud)klänning, vad har ni haft på er?

Min klänning var en "vanlig" klänning som jag köpte på typ..eh. Nicole? I Kungspassagen gallerian du vet.. Jag ville inte egentligen ha en svart men hittade ingen jag gillade, och mamma hann inte sy en hel klänning åt mig, så jag köpte en vit och svart som mamma sen gjorde om lite med svart spets på. Så det var väl inte helt traditionellt iaf. Tror jag lagt upp bild i tråden, annars kan jag lägga upp en ny om du vill se den :)

@zassoo Folk har så mycket åsikter! Jag har närstående i min släkt som ständigt och jämt tjatar om att vi ska göra vår "förlovning" officiell - trots att vi inte är jätteförlovade. Alltså vi har sagt att vi vill gifta oss och att vi gör det så snart vi kan men vi kör inte med ringar och vi säger inte till folk att vi är förlovade, eftersom vi inte känner att det gör nån skillnad. Där min sambo kommer ifrån förlovar man sig inte ens om man inte ska gifta sig rätt snart, skulle vi säga att vi är förlovade skulle hela hans enorma släkt förutsätta att vi ska gifta oss om ett år. Så vi håller det för oss själva tills vi har ett satt datum för bröllop (kanske två år bort nu eller så), något många tydligen stör sig enormt på. Helt obegripligt.

Skulle vi gifta oss nu och inte om några år skulle jag köpa den här ringen på direkten :love:

amalia-28-st-briljanter.jpg

Jättejättefin ring! :love: den kommer passa dig så himla bra den dagen ni får ringar! :love:

Jättejättefin ring! :love: den kommer passa dig så himla bra den dagen ni får ringar! :love:
Åh men gulle :love: Tack!! :)

Fan, blir ju sugen på att gifta mig snart ju, mest för att få ringen nu :angel:. Synd att vi är i ett skede just nu där vi inte ens vet i vilket land vi bor om ett halvår :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka