Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad roligt för er @Dentaku
Stort Grattis!!!! Och verkligen en jättefin klänning.

(Men vad ska Bentley och Rover ha på sig?! :D)

De går ju festklädda jämt i svart stass med vit krage. Rover har dock visat att man kan komplettera med en fluga när det ska vara riktigt fint. :D

classycolliecouple_zpsqeshy6of.jpg

Om vädret tillåter får de vänta i bilen under vigseln och delta vid brudskålen.

Det här med önskelista... Vad sjutton önskar man sig? Vi har bott ihop i tre år och har således köpt det mesta vi behöver. Vad önskar ni er?

Hahaha barn kopplade är ju klockrent!

Presenter vill vi önska oss bidrag till festen, men så kommer jag på en del saker, brödrost har vi en jag fått av min mamma hon fick när hon flyttade hemifrån på 70-talet! Riktigt fina knivar, presentkort på typ hemtex, ikea. Vi har bott ihop ett tag men prioriterar inte riktigt "krimskrams" så de kan ju va ett bra tillfälle och köpa lite sånt de e ju ändå mysigt.

Pengar till bröllopsresan, vilket vi fick, så det var jätteuppskattat för oss!

Hahaha barn kopplade är ju klockrent!

Presenter vill vi önska oss bidrag till festen, men så kommer jag på en del saker, brödrost har vi en jag fått av min mamma hon fick när hon flyttade hemifrån på 70-talet! Riktigt fina knivar, presentkort på typ hemtex, ikea. Vi har bott ihop ett tag men prioriterar inte riktigt "krimskrams" så de kan ju va ett bra tillfälle och köpa lite sånt de e ju ändå mysigt.

Ingenting. Eftersom vi har allt och ska lösa detta på egen hand skulle det kännas oerhört märkligt.

Tack för era svar :) Vi har fått frågan från flera håll om vad vi önskar oss, "önskelistan kommer väl snart?" För vår del är presenter inte så viktigt, men jag inser att många av gästerna kommer köpa presenter oavsett... Så vi får försöka klura på det och så får de som undrar ta del av det.

Tack för era svar :) Vi har fått frågan från flera håll om vad vi önskar oss, "önskelistan kommer väl snart?" För vår del är presenter inte så viktigt, men jag inser att många av gästerna kommer köpa presenter oavsett... Så vi får försöka klura på det och så får de som undrar ta del av det.
Så var det för mig och maken också. Vi skrev att den present som skulle göra oss gladast var att gästerna kom på festen, men eftersom vi visste att de flesta ändå ville ge en present (vi kombinerade också firandet av våra jämna födelsedagar med bröllopsfesten) så skrev vi också en önskelista. Mycket på vår lista var kopplat till renovering av vårt hus och det känns fint att tänka på att så många av våra nära och kära bidragit till upprustningen av vårt hus.

Så var det för mig och maken också. Vi skrev att den present som skulle göra oss gladast var att gästerna kom på festen, men eftersom vi visste att de flesta ändå ville ge en present (vi kombinerade också firandet av våra jämna födelsedagar med bröllopsfesten) så skrev vi också en önskelista. Mycket på vår lista var kopplat till renovering av vårt hus och det känns fint att tänka på att så många av våra nära och kära bidragit till upprustningen av vårt hus.

Vi hade inte en tanke på presenter när vi gjorde inbjudningarna så det står ingenting om det :angel: Tycker er lösning var bra :) Däremot kan vi inte kopiera den rakt av då vi inte äger huset vi bor i, haha :p

Vi hade inte en tanke på presenter när vi gjorde inbjudningarna så det står ingenting om det :angel: Tycker er lösning var bra :) Däremot kan vi inte kopiera den rakt av då vi inte äger huset vi bor i, haha :p
Vi skrev inget i inbjudningarna, men på hemsidan där vi hade information och foton från vår vigsel och bröllopsresa, vägbeskrivning till festlokalen mm.

Fick hämta vigselringen idag. Nu ligger den säkert till september. Hur skall jag låta bli att pröva den femtioelva gånger per dag????? Och tror jag drabbades av lite kalla fötter idag när vi testade att ringen var rätt storlek. ÄR detta verkligen min drömring? Snygg är den som tur är

Fick hämta vigselringen idag. Nu ligger den säkert till september. Hur skall jag låta bli att pröva den femtioelva gånger per dag????? Och tror jag drabbades av lite kalla fötter idag när vi testade att ringen var rätt storlek. ÄR detta verkligen min drömring? Snygg är den som tur är

AHHHHHHHHH! Vigselring har jag förträngt. Vi måste skaffa vigselringar. Fan.

Inbjudningarna gick iväg igår i alla fall. Och skorna är beställda från Kina...

Måste man? Tänkte strunta i det också faktiskt.

Det är väl absolut normen, jag ser inte varför man skulle vara tvungen! :confused: (Och äktenskapet är helt giltigt utan, så "måstet" är i så fall enbart av social karaktär :p) Vissa gör väl något annat istället (tatuering, halsband, annat smycke eller nått) men vill du strunta i det så gör det!

Jag har dock vant mig vid förlovningsringen, (gillar den skarpt till och med!) vilket jag inte trodde skulle gå så smidigt (det känns t.o.m. tomt när jag tar av den och den har aldrig känts ivägen! :eek:) och vill absolut ha en vigselring, så för oss blir det till att gå ut på jakt!

Jag har ocksa funderat pa alternativ till ring, jag har sa korta tjocka fingrar sa det känns inte som en ring passar pa mitt finger. Men samtidigt vill jag ha en ring sa vi tänkte ge oss ut och prova och se om jag hittar ngn som passar. Vad jag vet är att det inte blir en i rött guld och inte en med massa diamanter utan en enkel, kanske i titan.

Igar bokade vi datum, 6 juni gifter vi oss. Det blir pa förmiddagen i stadshuset och sen gar vi och äter lunch. Föräldrar och syskon är inbjudna. Vi funderar pa om vi ska bjuda ngr vänner ocksa.

Jag vet inte hur jag ska göra med mitt efternamn, bahalla eller byta till sambons. Barnen har samma som honom.

Jag byter efternamn.

Men ringar! Shit de har jag förträngt. Å de finns ju så många vilken tillverkare ska man köpa från?

En enkel ring kostar typ 99kr på ett ställe och 250.000kr på ett annat!

När ska man skicka ut inbjudan? Alla vet ju att vi ska gifta oss då räcker de väl att den kommer 5-6 veckor innan max?

Dubbelnamn vill jag inte ha. Anledning till att jag funderar pa att behalla mitt är för att slippa allt krangel med att byta pa allt (blir extra krangligt eftersom jag inte bor i Sverige). Själva namnet betyder inget speciellt för mig, är ett vanligt -sson namn. Fast jag tycker det är lite skönt med namnet, da förstar alla att jag inte är österrikare och förväntar sig inte att min tyska är perfekt.
Fast samtidigt sa skulle det känns trevligt att ha samma namn som resten av familjen. Det namnet är ett familjenamn sen 1300-talet sa det det finns en histora bakom namnet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 192
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025